De altfel, din acest an Danone lucreaza in Romania cu agentia Cohn&Jansen JWT, dupa ce compania condusa de Alina Tudose a fost aleasa sa reprezinte in Romania licenta retelei de publicitate Young & Rubicam (Y&R). Danone este cel mai important client international al Y&R. In acelasi timp, Cohn&Jansen JWT ramane afiliata retelei JWT, parte din acelasi grup de comunicare, WPP.

Odata cu castigarea acestui cont, Alina Tudose estimeaza pentru acest an un avans de circa 10% a businessului Cohn&Jansen JWT fata de 2012, cand cifra de afaceri a agentiei a fost de 2,6 milioane de euro. Printre alti clienti ai agentiei se numara Kraft, Bunge, Nestlé, Bayer, Aqua Carpatica, Dove, Kit Kat, Petrom sau Nokia.

"Romania este o tara cu un consum foarte mic de iaurt. Pe de alta parte, Romania este o piata foarte mare, deci mult potential pentru Danone", explica Zosia Fleming.

Managerul a inceput sa lucreze in publicitate in urma cu 20 de ani, in primii trei ani lucrand in tara natala, Polonia, la BBDO Varsonia. In 1996 s-a mutat la Young &Rubicam, inca de atunci lucrand pentru contul Danone. In primii trei a fost account director, apoi s-a mutat in Ungaria unde a lucrat cinci ani pentru o serie de clienti internationali printre care Danone si Kraft. In 2004 s-a intors in Polonia, unde a fost client service director si deputy managing director.

Citeste si:

Dupa doi ani a inceput sa lucreze in acelasi timp pentru Polonia si Cehia. Ulterior a devenit regional account director pentru zona Europei Centrale pentru contul Danone.

"Publicitatea este tot mai mult despre crearea de legaturi cu consumatorii, despre sentimente, iar, uneori, mai mult despre viziunea companiei, decat strict despre vanzari. Bugetele sunt orientate si catre alte medii decat televiziune...pe digital, bineinteles, dar si in zona de evenimente. Totul merge in linie cu schimbarile din societate, oamenii au mai multa putere, vor mult mai multa conectare si interactiune", spune Zosia Fleming, cea care coordoneaza contul Danone in 20 de tari europene din 2006 din pozitia de regional account director.

Desi lucreaza de 17 ani pentru producatorul de lactate, Fleming afirma ca nu a fost atrasa sa lucreze pentru o alta agentie sau chiar sa mearga sa lucreze de partea clientului, adica in cadrul Danone.

"Ar fi fost plictisitor daca lucram pentru o singura tara, dar lucrez pentru mai multe tari, iar, asa, nu am fost niciodata atrasa sa merg la client. Comunicarea s-a modificat mult fata de momentul in care am inceput sa lucrez pentru acest brand, s-a schimbat pe masura ce si consumatorul s-a schimbat. Reclamele sunt mult mai putin tehnice, mai putin functionale, mult mai pozitive in tonalitate, mult mai umane, consumatorul este implicat tot mai mult", adauga Fleming.