Miine va avea loc finala festivalului de publicitate AdOr, aflat la a sasea editie
Cred ca sintem cea mai norocoasa industrie din Europa de Est. Publicul roman urmareste publicitatea ca pe entertainment, spune Bogdan Naumovici, creative director Leo Burnett&Target, agentia aflata in pole position la competitia AdOr de anul acesta.

Lucian Georgescu, managing partner GAV Scholz& Friends, crede ca se acorda o atentie nejustificata acestei meserii: Publicitatea nu este o arta si cu toate acestea se vorbeste atit de mult despre creativitate incit nu doar cei care lucreaza in publicitate, dar chiar si cei din afara ei se imbata extrem de repede cu apa rece.

Favoriti si contestatari

Dintre cele 21 de agentii inscrise in festival anul acesta, Leo Burnett a avut cele mai multe inscrieri (87), urmata de GMP (51). In 2005, marea cistigatoare a fost echipa condusa de Naumovici, cu 11 statuete. McCann, principala concurenta, a obtinut sase statuete, iar anul acesta a hotarit sa nu mai participe la festival, dupa ce, in urma cu doi ani, Headvertising-ul a fost prima care a spus pas, iar in 2005 voci noi s-au alaturat agentiei lui Serban Alexandrescu: Next Cap, Cohn& Jansen si Gavrila&Asociatii.

Motivul invocat de acestea este neprofesionalismul organizarii festivalului, Adrian Botan, directorul de creatie McCann, acuzind lipsa unui juriu si a unui regulament al festivalului. Juriul de anul acesta va fi format din Jan Leube, creative director la Scholtz&Friends Berlin, Caroline Marshall, executive editor la revista Campaign, Erich Reuter, executive creative director McCann Erickson Mnchen, Jason Romeyko, regional creative director Saatchi&Saatchi Varsovia, Vivian Walsh, ex-art director Fallon SUA si Saatchi& Saatchi Londra, si Maxim Lazebnik, executive director All Ukrainian Advertising Coalition.

Un te-ai dus tu, ghost-ule?

O alta cauza de nemultumire din industria publicitara o constituie ghosturile, adica reclamele realizate de agentii special pentru festivaluri si care nu au o expunere mare in media. Ghost Ad-ul o specie pe cale de disparitie? a fost si tema de discutie a unui seminar care i-a avut ca invitati pe Bogdan Naumovici si Emilian Arsenoaie, creative director GMP. Naumovici crede ca Romania nu mai este o tara a ghost-urilor de vreo doi ani buni.

Sursa: http://www.cotidianul.ro/index.php?id=4631&art=67&cHash=e58371af30

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri