Astfel, Cohn&Jansen este o companie care reuneste Cohn&Jansen, agentia pe care Andrei Cohn a fondat-o impreuna cu Cristina Jansen la finalul lui 2002, si Scala JWT, agentia pentru care Cohn a lucrat timp de peste cinci ani ani pana sa infiinteze propriul business.

„Cand am infiintat Cohn&Jansen am vrut sa scap de directori de creatie, manageri, de chestii foarte birocratice pentru un produs micut. Structurile de la inceputurile advertisingului romanesc erau superabuzive. Titlul acesta de glorie de a dormi in agentie nu l-am inteles niciodata, tin la viata personala care imi place foarte tare. Cred ca relatia este mai sanatoasa acum. Pe jumatate este pasiune, vocatie, dar si nevoie, toti avem rate la banca pe care trebuie sa le platim. Atunci cand am inceput, cand am facut agentia a fost vorba in principal de abuzurile pe care le faceau agentiile fata de oameni pentru ca era un entuziasm usor debil fata de meseria asta”, explica Andrei Cohn.

De la spoturi pentru clienti regionali la carti de vizite facute intr-un apartament

Primul client a fost un salon de cosmetica medicala pentru care cei doi asociati s-au ocupat de identitate vizuala (carti de vizita) si amenajarea interiorului salonului.

„Am trecut de la filmari pentru spoturi regionale la carti de vizita pe care le faceam singur intr-un apartament. Noi ii spuneam identitate vizuala, dar erau carti de vizita. Era un proiect extrem de mic, care nu acoperea nici macar chiria apartamentului in care locuiam. Apoi am ajuns la Banca Tiriac. Insa, primul client pe care l-am castigat a fost si primul pitch pentru care am participat ca si Cohn&Jansen, iar acesta era Fiat. Apoi ne-am ocupat de toate brandurile AutoItalia, iar acesta a fost si primul client care ne-a platit facturile. S-a intamplat la o luna, doua, trei dupa ce am infiintat agentia”, mai spune Cohn.

Poate cel mai cunoscut client pe care l-a avut agentia de-a lungul anilor a fost in perioada 2006-2008 cand datorita afilierii la reteaua greceasca Ashley&Holmes a lucrat pentru Cosmote, exact in perioada in care operatorul de telefonie mobila se lansa in Romania, pe o piata foarte competitiva dominata de Orange si Vodafone.

Colaborarea cu operatorul s-a terminat in primavara lui 2008, cand grecii de la Cosmote au hotarat ca de creatia la nivel regional a companiei se va ocupa reteaua Ogilvy.

Citeste si:

Dupa incheierea contractului cu Ashley&Holmes si doi ani de criza, managementul Cohn&Jansen a luat in 2010 o alta hotarare importanta de business: sa fuzioneze cu Scala JWT, o companie condusa de Petra Hoyos pe care o cunosteau din vremea in care lucrasera pentru aceasta. De asemenea, Scala JWT era parte a retelei internationale JWT, membra a grupului WPP, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare la nivel global.

In urma cu 10 ani, publicitatea era mai aspirationala, acum sunt alte lucruri care iti atrag simpatia la carciuma

Asa a reiesit Cohn&Jansen JWT, o agentie condusa de Alina Tudose care are ca actionari pe Andrei Cohn, Cristina Jansen, Peter Jansen, Petra Hoyos si Adrian Draghici. Compania a inregistrat anul trecut afaceri de circa 2,6 milioane de euro, iar pentru anul acesta managementul estimeaza o crestere de circa 10% datorita proiectelor pentru online.

Cel mai mare client al agentiei este Kraft Romania, care genereaza 25% din business deoarece Cohn&Jansen JWT lucreaza pentru acest client la nivelul Europei Centrale si de Est (Rusia, Polonia, Bulgaria, Cehia si Ucraina). Alti clienti ai agentiei sunt Danone, Bunge, Nestlé, Bayer, Aqua Carpatica, Dove (Unilever), Petrom (OMV Petrom) si Nokia.

Desi in ultimii ani Romania a luat tot mai multe premii la festivaluri internationale de publicitate, Andrei Cohn spune ca, per ansamblu, creatiile de astazi sunt mult mai slabe decat cele din urma cu 10-15 ani.

„Rezultatele spectaculoase a celor care faceau publicitate acum zece ani se bazau pe un entuziasm mai mare a celor care lucrau in domeniu. Acum, publicitatea a devenit o meserie printre multe altele. Exista o mare diferenta de calitate care este data de lipsa de entuziasm si de blazarea resurselor, fie ca este vorba de oameni din agentii ori de la client. Si pentru clienti era mai eroic pe vremea aceea sa puna un spot mai bun pe un post TV fata de acum cand este vorba doar de o chestie de la 9 la 6...pentru cei mai multi dintre ei. Acum advertisingul este destul de trist, in afara de cateva exceptii absolut conjucturale. Per total, advetisingul romanesc este mult mai putin interesat fara de acum 10 ani. Cred ca meseria in sine era mai aspirationala, mai cu patos facuta. Pe cand acum exista multe alte locuri in care te poti manifesta, despre care daca vorbesti la carciuma iti atragi simpatie”, mai spune Andrei Cohn.

Sursa foto: Pagina de Facebook a Art Directors Club of Romania