Ziua pacalelilor (1 aprilie) a fost celebrata asa cum se cuvine de tabloidele britanice, dar si de gigantii internetului Google si Twitter, printr-o serie de glume care au dat dovada de multa imaginatie, scrie Mediafax, care citeaza Daily Mail.
Luni dimineata, tabloidul Daily Mail anunta "senzationala" informatie potrivit careia specialistii de la un adapost pentru animale din Marea Britanie au antrenat cateva bufnite pentru a livra scrisori, in cadrul unui serviciu postal special, creat dupa modelul aceluia prezentat in filmele din seria "Harry Potter".

Daily Mail nu a fost singurul cotidian britanic care si-a amuzat cititorii cu astfel de glume, multe alte publicatii concurente alaturandu-i-se in acest efort depus de presa britanica de a sarbatori veselia si spiritul zilei de 1 aprilie.

Astfel, publicatia The Guardian, prin intermediul editorului Alan Rusbridger, anunta lansarea produsului "Guardian Goggles", considerat o parodie a ochelarilor Google, care permite cititorului "sa vada lumea din punctul de vedere al ziarului The Guardian (publicatie cu opinii de stanga, n.r.), tot timpul".

Publicatia Daily Express afirma la randul sau ca austeritatea a lovit familia regala britanica, iar Palatul Buckingham a inceput sa inchirieze celebrul "Apartament Belgian" turistilor bogati pentru 10.000 de lire sterline pe noapte. Potrivit acelui articol, oaspetii vor putea sa se alature familiei regale la micul-dejun, vor putea sa manance tot ce doresc din preparatele culinare prezentate in formatul unui bufet suedez, dar "le este strict interzis sa se atinga de colectia regala de vinuri".

The Daily Telegraph a preferat o abordare politica in aceasta zi speciala, sustinand ca impresarul de teatru Cameron Mackintosh este pe punctul de a lansa spectacolul "The Coalition: The Musical", in regia compozitorului german Olaf Dyliparos. "Spectacolul se concentreaza asupra relatiei dintre David Cameron (premierul britanic, n.r.) si Nick Clegg (politician britanic, n.r.), prezentand-o ca pe o opera de amploare - un fel de poveste de dragoste care se sfarseste prost", ar fi spus compozitorul.

The Times a facut o gluma literara pentru a marca ziua de 1 aprilie, anuntand descoperirea unor documente ascunse care au apartinut capitanului Jasper Speedicut, un personaj fictiv despre care se spune ca a luptat in toate bataliile majore ale Imperiului Britanic.

Daily Mirror a publicat o stire care le-a dat fiori unora dintre cititori, in care se anunta lansarea unor avioane cu podeaua din sticla, oferind pasagerilor companiei Virgin Atlantic (una dintre primele companii aeriene private care va organiza zboruri in spatiu, n.r.) sa vada globul terestru sub picioarele lor in timpul zborului.

Acelasi ziar spunea ca avioanele Virgin Atlantic vor fi apoi deturnate deasupra localitatii Loch Ness (celebra pentru presupusa aparitie a unei creaturi acvatice ciudate, n.r.) pentru o monitorizare si supraveghere atenta a sitului.

Alaturandu-se acestei sarabande de glume de 1 aprilie, tabloidul The Sun s-a orientat spre universul industriei de divertisment, apeland la ajutorul modelului Jodie Marsh pentru a le juca cititorilor o farsa. Vedeta britanica, celebra pentru pasiunea ei pentru saloanele de bronzat, le-a "dezvaluit" cititorilor acestui tabloid faptul ca tenul ei extrem de bronzat se datoreaza folosirii cremei "Tanseal", un "nou produs cosmetic" din gama Ronseal, cunoscut in trecut pentru faptul ca scoate petele de pe lemn.

O alta stire din The Sun afirma ca trupa The Rolling Stones a plecat in vacanta pentru a face camping, cu scopul de a se pregati temeinic pentru "rigorile" festivalului Glastonbury din luna iunie, unde celebra formatie britanica va fi cap de afis.
La randul sau, site-ul The Huffington Post a postat o fotografie prelucrata in Photoshop a lui "The Shlide", un presupus turn construit talmes-balmes in jurul celebrului zgarie-nori Shard din Londra.

Venerabila revista cu opinii de stanga New Statesman a anuntat, glumind, ca va adopta mult uratul font "Comic Sans" pentru a celebra cea de-a 100-a aniversare a publicatiei, afirmand ca acel set de caractere sunt "ferchese, amuzante si jucause".
Grupul Google, care este intotdeauna un participant entuziast la farsele de 1 aprilie, a postat mai multe glume in acest an. Una dintre ele se refera la lansarea "Google Nose Beta", un fals motor de cautare pe baza de mirosuri. Acest motor ar avea la baza aplicatia "Aromabase" care permite utilizatorilor sa inhaleze diverse mirosuri apropiindu-si nasurile de ecranele computerelor si telefoanelor mobile.

Tot inginerii de la Google au anuntat ca au avut nevoie de sase ani de munca intensa pentru a aduce putina culoare in universul e-mail-urilor si au lansat Gmail Blue, o versiune a celebrului e-mail Google, in care toate optiunile, butoanele, textele si linkurile sunt colorate in albastru.

Pe de alta parte, YouTube, un site specializat in partajarea de fisiere video, detinut tot de grupul Google, a anuntat ca se va inchide, dupa opt ani de functionare. Specialistii sai vor alege cel mai bun videoclip postat pe site, iar castigatorul va fi anuntat peste 10 ani, in 2023, anul in care site-ul va fi redeschis.

La randul lor, utilizatorii Google Maps au putut sa aplice astazi un "filtru pentru comori" in motoarele lor de cautare, fapt care le-a permis sa vada lumea prezentata intr-un stil diferit, inspirat din Antichitate.

Twitter a facut la randul sau un anunt "major", dezvaluind faptul ca va incepe sa ii taxeze cu 5 dolari pe luna pe utilizatorii care doresc sa foloseasca vocale in mesajele lor.

Obiceiul de a face pacaleli de 1 aprilie este unul vechi de cateva secole. Precursori ai April Fools' Day - Ziua Pacalelilor in varianta autohtona - ar putea fi Festivalul Hilaria (un festival roman), care se desfasura pe 25 martie, si Medieval Feast of Fools, care se desfasura pe 28 decembrie, o zi care inca este marcata in unele tari de limba spaniola.

Pe de alta parte, cea mai veche referire la Ziua Pacalelilor pare a fi, potrivit Museum of Hoaxes, un fragment dintr-un poem flamand din 1539, in care un barbat si-ar fi pacalit servitorul chiar intr-o zi de 1 aprilie.

Totodata, o alta explicatie ar fi ca, in urma cu cateva sute de ani, oamenii sarbatoreau Anul Nou de 1 aprilie. Inlocuirea vechiului calendar cu cel nou a creat confuzii, initial unii oameni neputand sa se adapteze schimbarii: ei sarbatoreau Anul Nou pe data de 1 aprilie in loc de 1 ianuarie si, din acest motiv, au fost numiti "April Fools".

In Franta, Belgia, Italia si Olanda o traditie de Ziua Pacalelilor - numita "poisson d'avril", "pesce d'aprile!", respectiv "aprilvis" (pestele lui aprilie) - consta in lipirea unui peste din hartie pe spatele unei persoane fara ca aceasta sa-si dea seama. Acest obicei se pare ca dateaza din secolul al XVI-lea.

In ultimii ani, Ziua Pacalelilor a fost un prilej pentru presa si site-urile internationale sa descreteasca fruntile cititorilor ingrijorati de criza economica si de problemele cu care se confrunta zilnic.

Totodata, de-a lungul anilor, presa internationala a facut farse de 1 aprilie, care au fost apreciate de cititori. Intre acestea s-au numarat scaunul pentru caini de la Ikea, "lansat" pe 1 aprilie 2011, documentarul BBC cu pinguini zburatori (1 aprilie 2008), burger-ul pentru stangaci lansat de Burger King (1 aprilie 1998).

Insa, in unele cazuri, raspandirea sarbatorii pacalelilor a avut un efect contrar. In loc sa starneasca amuzamentul, unele publicatii i-au facut pe cititorii lor sa nu mai aiba incredere in materialele publicate pe 1 aprilie.

Sursa foto: http://www.dailymail.co.uk

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri