Planurile companiei Mediaset pe piata din Romania au fost prezentate de Paola de Santiago Haas, Project Manager la Mediaset Distribution, si de Serena Petrecca, International Marketing Manager la Mediaset Italia. La evenimentul organizat de compania Chello Networks, care detine drepturile de distributie a televiziunii Mediaset Italia in Romania, au participat si reprezentanti ai societatilor de cablu din Bucuresti si din tara.

"In urma cu trei ani am decis sa lansam Mediaset Italia, o televiziune internationala, dedicata celor aproximativ 60 de milioane de italieni din intreaga lume, dar si telespectatorilor interesati de tara noastra", a spus Paola de Santiago Haas, citat de Mediafax.

Ea a precizat ca Mediaset Italia reuneste cele mai importante programe difuzate de trei dintre televiziunile principale ale grupului lui Silvio Berlusconi - Canale 5, Italia 1 si Rete 4 -, care emit in prezent in Italia.

Astfel, programul televiziunii Mediaset Italia cuprinde: divertisment (31,4%), stiri mondene (soft news) (26,2%), stiri (hard news) (4,5%), programe de tip drama (23,3%), telenovele (7,3%), programe culturale (2,7%) si programe de colectie (2,9%).

Programele difuzate de Mediaset Italia sunt in limba italiana, nefiind subtitrate sau dublate intrucat majoritatea sunt transmise live, a explicat Paola de Santiago Haas.

"Mediaset Italia este o televiziune pay TV (cu plata, n.r.). Suntem deja in grilele mai multor operatori de cablu din Romania, insa vrem sa ne extindem distributia pe marile platforme. Consideram ca ar fi un business bun si pentru noi si pentru marii operatori de cablu si DTH din Romania", a mai spus Paola de Santiago Haas.

Aceasta a mai spus ca, la nivel international, Mediaset Italia are cea mai mare distributie in Statele Unite ale Americii (unde televiziunea s-a lansat in anul 2011), televiziunea fiind prezenta si pe majoritatea pietelor audiovizualului din Europa, in tari precum Franta, Germania, Belgia, Slovenia, Elvetia, Olanda, Croatia, Luxemburg, dar si Republica Moldova.

Citeste si:

In prezent, in Romania, televiziunea Mediaset Italia este disponibila in grilele unor operatori de cablu precum NextGen (Romtelecom), Canal S, Ines Group si TV Sat 2002.

Lansarea oficiala a televiziunii Mediaset Italia in Romania vine la circa doi ani dupa ce grupul lui Silvio Berlusconi a inceput sa tatoneze piata audiovizualului romanesc.

Televiziunile din cadrul grupului italian Mediaset nu mai pot fi vizionate in Romania de la jumatatea anilor '90. Unele televiziuni din cadrul grupului media controlat de Silvio Berlusconi, printre care Canale 5, au putut fi vazute in Romania inainte de aparitia Legii drepturilor de autor (Legea nr. 8/1996), ulterior acestea fiind scoase din grilele cablistilor romani.

Chello Networks SRL, parte a companiei Chello Central Europe, detine drepturile exclusive de distributie in Romania a televiziunii Mediaset Italia. In momentul de fata, Chello Networks SRL poarta negocieri cu operatorii de cablu si DTH din Romania, pentru distributia canalului Mediaset Italia in grilele lor.

Grupul italian de media Mediaset, fondat in anii 70, este cea mai mare companie privata de media din Italia. Grupul Mediaset este controlat de fostul premier italian Silvio Berlusconi. Mediaset opereaza numeroase televiziuni digitale terestre libere la retransmisie si televiziuni pay TV (cu plata, n.r.) si este unul dintre cei mai importanti producatori de continut de pe piata audiovizualului din Italia, alaturi de televiziunile publice italiene RAI.

Chello Networks SRL face parte din compania Chello Central Europe, unul dintre principalii furnizori de continut din Europa Centrala. Portofoliul curent de televiziuni din Romania include printre altele: Minimax, Megamax, Sport1, SportM, TV Paprika, Film Café, Fine Living, CBS Reality, JimJam, Extreme Sports Channel, Outdoor Channel, Food Network si MGM Channel. Country Manager al Chello Networks este Anda Manza.