Astfel, 65% dintre cei care au raspuns la studiu ar dori sa plateasca intre 1-2.500 de euro, 25% vor sa plateasca intre 500 si 1.000 de euro, iar 10% sunt dispusi sa ofere pana la 3-4.000 de euro.

“Antreprenorii cu afaceri mici si medii sunt o nisa care nu este exploatata indeajuns de agentiile de comunicare. Totodata studiul a venit ca urmare a viziunii unor antreprenori prin care PR-ul, ca sa merite investitia, ar trebui sa insemne vanzare imediata, sau ca PR-ul nu are un loc important in cresterea afacerii care a ajuns la o pozitie stabila in piata doar prin eforturile antreprenorului“, declara Mara Gojgar, managing partner al Confident Communications.

60% dintre respondenti au un plan de comunicare

De asemenea, 60% dintre respondenti au un plan de comunicare, iar dintre acestia doar 30% au apelat la servicii specializate, restul de 70% fiind arhitectii propriului plan de promovare.

Cu toate acestea, 90% dintre respondenti sunt de acord ca serviciile de relatii publice specializate i-ar ajuta in cresterea afacerii.

Canalele de comunicare considerate cele mai utile sunt website-ul, blogul si media sociale (40%), urmate de relatiile cu presa (35%) si parteneriatele strategice/cross marketing (25%).

Antreprenorii: Principalul rol al relatiilor publice este sa creasca notorietatea

Intreprinzatorii cred ca principalul rol al relatiilor publice este acela de a creste notorietatea (45%), reputatia si credibilitatea companiei (30%), in timp ce 25% considera ca PR-ul ar trebui sa aiba un impact direct in vanzari.
Criteriile pe baza carora antreprenorii intervievati isi aleg agentiile de comunicare, cel mai mare impact il au referintele personale (40%), urmate de portofoliul de clienti al agentiei (35%), de intalnirile in persoana (20%) si serviciile oferite (5%).

Citeste si:

La intrebarea referitoare la relatia ideala client-agentie, 35% dintre respondenti au mentionat ca pentru ei cel mai important este ca agentia sa le impartaseasca spiritul antreprenorial si sa sustina dezvoltarea companiei pe baza obiectivelor stabilite, 30% orientarea agentiei catre produs si client, 25% si-au dorit o agentie credibila, 10% realista si orientata catre o relatie de afaceri pe termen lung.

Studiul a fost realizat in perioada ianuarie – februarie 2013, prin interviuri cu 50 de antreprenori, care conduc companii cu 20 – 100 de angajati si cifre de afaceri cuprinse intre 1 – 2 milioane de euro. Companiile au provenit din domenii precum consultanta in management, avocatura, moda, resurse umane, fonduri europene, executive search, industria ospitalitatii, educatie, servicii medicale si turism.

Confident Communications este un butic de marketing - PR care ofera servicii de consultanta in comunicare corporatista si de marketing, relatii cu presa, PR 2.0, cross marketing, CSR, comunicare Interna, management de eveniment, managementul reputatiei. Din portofoliul agentiei fac parte clienti precum SIGNAL IDUNA, AB Energy Romania, Genesis Collegiate, HR Management Club, Tudor.Personal Tailor, Trainart, Tamara Bijuterii.

Trendelligent este o companie care ofera servicii de audit si studii de marketing, studii de satisfactie a clientilor, a angajatilor, studii de testare pentru noi produse/concepte, studii de (re)segmentare, studii de (re)pozitionare, de pret pentru companiile B2B. De asemenea, compania organizeaza workshop-uri despre strategii si tehnici de marketing. Trendelligent are experienta in realizarea de studii pentru companii din domeniul IT&C, petrol, financiar si medical.

Sursa foto: www.freedigitalphotos.net