Potrivit noii legi, "orice achizitionare de spatiu publicitar televizat nu poate fi facuta de un intermediar decat in numele si pe seama beneficiarului final al publicitatii televizate", iar orice oferte de pret pentru achizitionarea publicitatii televizate, prezentate de acesti intermediari, vor fi "in mod obligatoriu confirmate in prealabil in scris cu radiodifuzorul".

“Se pare ca in aceasta formula, legea isi propune sa transfere puterea catre televiziuni in detrimentul companiilor si agentiilor media. Este foarte greu ca legea sa fie pusa in aplicare intrucat autorii ei nu au gandit-o atent si nu au inteles implicatiile acesteia. In mod curios, in ciuda tuturor problemelor actualului guvern se pare ca acesta lege a fost considerata de o importanta capitala astfel incat a fost publicata in secret intr-o maniera total netransparenta. Evident, in aceasta formula, legea va avea afecta modalitatea in care agentiile de media isi desfasoara operatiunile. Niciun guvern din lume nu intervine in felul in care companiile isi desfasoara activitatea atat de flagrant cum se intampla in cazul acestei legi”, explica Florescu.

Dupa ce noua lege a fost publicata in Monitorul Oficial saptamana trecuta, oficialii UAPR au afirmat ca vor cere Parlamentului Romaniei sa respinga Ordonanta de Urgenta pentru modificarea si completarea Legii Audiovizualului 504/2002. De asemenea, UAPR vrea sa informeze Comisia Europeana si sa solicite comisarului european pentru justitie Viviane Reding, un punct de vedere oficial in legatura cu acest caz.

Florescu adauga ca dupa publicarea modificarii legii in Monitorul Oficial a luat legatura cu
conducerea International Advertising Association (IAA), cu Camerele de Comert, sectiunile comerciale ale ambasadelor, dar si cu asociatiile relevante din Bruxelles.

“Aceste organizatii au fost informate si au urmarit acest subiect, rezervandu-si dreptul de a comenta negativ asupra acestei propuneri de modificare a legii inainte ca ea sa fie publicata. Acum insa, vom incepe sa luam masuri.

Citeste si:

Suntem convinsi ca orice oficial al Guvernului analizand rational situatia, va intelege ca aceasta lege are un fundament gresit care nu serveste interesului public si ca va crea haos intr-o piata organizata fara sa ajunga la rezultate concrete si pozitive. Le cerem membrilor comisiilor relevante din Parlament sa respecte legea bazandu-se nu doar pe argumentele de ordin legal, cat si rational”, mai spune presedintele UAPR.

Potrivit Ordonantei de Urgenta a Guvernului (OUG), dupa articolul 29 din Legea audiovizualului actuala, care stabileste conditiile pe care trebuie sa le respecte comunicarile comerciale audiovizuale difuzate de furnizorii de servicii media, se introduce un articol nou, potrivit caruia "orice achizitionare de spatiu publicitar televizat nu poate fi facuta de un intermediar decat in numele si pe seama beneficiarului final al publicitatii televizate", iar orice oferte de pret pentru achizitionarea publicitatii televizate, prezentate de acesti intermediari, vor fi "in mod obligatoriu confirmate in prealabil in scris cu radiodifuzorul".

"In scopul obtinerii acestei confirmari, intermediarii vor prezenta radiodifuzorilor mandatele scrise acordate de beneficiarii finali ai publicitatii televizate pentru care solicita ofertele de pret", se mai spune in Ordonanta.

Plata se va face direct catre radiodifuzor de catre beneficiarul final al publicitatii televizate, in baza facturii emise de radiodifuzor catre beneficiar, iar "orice rabat sau avantaj tarifar, indiferent de natura acestuia, acordat de catre radiodifuzor, trebuie sa figureze pe factura emisa beneficiarului final al publicitatii televizate".