“Anul acesta este ori la bal, ori la spital. Nu vad o cale de mijloc, nu pentru ca nu ar fi posibila, ci pentru ca nu-mi place. Inceputul de an este prost, este o amorteala, dar nu-mi dau seama daca se intampla ceva bun sau ceva rau. Cred ca este cel mai prost inceput de an din ultimii trei, patru ani. Poate este doar pentru noi, dar eu cred ca suntem un bun indicator al felului in care merg lucrurile pentru ca suntem o companie antreprenoriala, cu 10-15 angajati. Noi fiind pe conturi si branduri emergente, pe proiecte punctuale, pe new business si neavand o plasa de siguranta, pentru ca nu primim proiecte din alta parte, simtim acut acest lucru. Depunem eforturi sustenabile, muncim la fel de mult sau mai mult decat inainte si, cu toate acestea, piata este amorfa”, a explica managerul agentiei cu afaceri de circa 1,1 milioane de euro anul trecut.

Compania si-a diminuat cu circa 25% businessul fata de 2011 ca urmare a scaderii businessului de media in cifra de afaceri a companiei.

“Nu am mai rulat bugete conventionale foarte mult, iar acum cifra de afaceri provine din foarte multe fee-uri creative, din generare de continut si foarte putin din volumele pe care le faci pe media. Acesta este un lucru bun, banii sunt mai mult pentru creierul si ideile noastre decat pentru lucruri intermediate. Inainte, aproape 50% din cifra de afaceri era din media”, a mai spus Lucian Georgescu.

De asemenea, compania a avut pierderi de circa 25.000 de euro anul trecut datorita investitiilor atat in recrutarea de oameni, cat si gasirea unei strategii potrivite de dezvoltare. In prezent compania are 15 angajati.

Nu suntem hiperspecializati, suntem polivalenti in aceasta companie

"Nu suntem hiperspecializati, suntem polivalenti in aceasta companie. Cel care este web master face si dezvoltare si programare, dar este si un director de fotografie foarte bun. Si face si grafica de site in acelasi timp. Nu ne permitem luxul de a avea un programator care sa stea doar cu capul intr-o cutie si sa vina cineva sa-i dea o hartie, iar el sa o proceseze si sa faca doar asta. Noi nu suntem genul asta de fabricuta. Iar ca sa gasesti oamenii astia ai nevoie de bani”, afirma Georgescu.

GAV are clienti precum Mercedes, Billa, Intersport, Raiffeisen Leasing, Longanesi, New Look, Postmaster, Ewopharma sau CuponReducere.ro. De asemenea, in afara de clientii permanenti, compania are si clienti pentru proiecte punctuale.

Citeste si:

“Piata este destul de linistita la nivel de pitch-uri. Nu mai este trepidatia pe o simteam inainte in industrie. Acum cativa ani clientii isi puneau problema creativitatii, a originalitatii, a iesirii din pluton, a pozitionarii, a identitatii lor, dar si a agentiei care ii deserveste. Nu mai este cazul. Criza netezeste imboldurile si elanul clientilor in cautarea originalitatii. Asistam la o zona de confort, oamenii au nevoie de siguranta, orice lucru nou poate sa-i nelinisteasca. Nu asistam la multe lucruri noi in piata din punct de vedere al licitatiilor”.

Agentia a fost fondata in 2003 de catre Lucian Georgescu, un manager si antreprenor cu experienta de 20 de ani in publicitate, dintre care zece in cadrul Graffiti BBDO, una dintre cele mai mari agentii de creatie de pe piata locala, unde a fost director de creatie si ulterior director general. Intre 2006 si 2008 compania a facut parte din reteaua germana Scholz&Friends, iar in prezent este parte a retelei de agentii independente Interpartners.

“Spre deosebire de alte retele care sunt legate de branduri ori listari undeva in SUA, retelele de agentii independente sunt centre de business antreprenoriale, iar in intalniri, de obicei, la masa, stau managerii care sunt antreprenori. Spre deosebire de celelalte retele unde cei care vin la intalniri sunt angajati”, explica Georgescu.

Daca nu cresti suficient de repede pe digital, mori

In ultimii ani compania a inceput sa puna accentul tot mai mult pe zona de online, in prezent digitalul reprezentand circa 30% din veniturile GAV.

“Pana acum cativa ani, internetul era o oportunitate pentru oamenii tehnici, dar, in prezent, suntem intr-o etapa in care datorita internetului se sterg granitele, putem produce si livra lesne continut, acum internetul ajuta la dezvoltarea continutului. Ne-au trebuit 2-3 ani ca sa ajungem la o concluzie legata de continutul pe care il oferim. Eu sunt un om de formatie clasica in publicitate si a trebuit sa inteleg cum putem sa ne dovedim utilitatea in era digitala. Eu nu sunt un fan al digitalului, imi place cartea tiparita, filmul pe pelicula in sala de cinema. Nu sunt un predicator al Facebook, dar nu pot sa nu vad ce poti face cu Facebook, ca poti creste comunitati, ca poti sa le segmentezi, ca poti sa le trimiti un mesaj unidirectional, ca iti poti crea propria televiziune pe pagina de YouTube. Cine isi imagina asa ceva acum zece ani? Daca nu cresti suficient de repede pe digital, mori. Dar pentru a crea pe internet, pentru a aduce produsul final intr-o zona de calitate ai nevoie de sustinere financiara, iar acum clientii inca nu sunt pregatiti sa investeasca atat cat trebuie in internet. Nu pot sa dau calitate atat timp cat nu am resurse sa fac un produs decent, iar clientii nefiind pregatiti nu poti genera echipe, talente, resurse care sa creasca daca nu investesti. Iar in prezent, furnizorii de media online sunt mult mai interesati de continut de calitate decat sunt televiziunile pentru ca astfel isi pot creste traficul”, mai spune Georgescu.