Valoarea pietei de publicitate online din Romania pentru anul 2012 a fost de 46,6 milioane de lei in primul semestru al anului, respectiv de 52 milioane de lei in al doilea semestru al anului trecut. Astfel, investitiile in publicitate online in al doilea semestru au crescut cu 8% fata de aceeasi perioada din 2011 si cu 11% fata de prima jumatate a anului.

Industria care a dominat piata de publicitate online in tot anul 2012 a fost cea de telecomunicatii, aceasta fiind urmata, la o distanta semnificativa, de sectoarele financiar si auto. Acelasi clasament este valabil si pentru semestrul al doilea al anului 2012.

“Oportunitatile de marketing din mediul online sunt in prezent bine intelese de agentiile de publicitate, de cele de media si de advertiseri, iar provocarile tin de implementarea strategiilor de comunicare online intr-un mod cat mai eficient, care sa se reflecte in evolutia afacerilor clientilor de publicitate. In aceste conditii, piata publicitatii online din Romania s-a apropiat pentru prima data anul trecut de pragul psihologic de 100 de milioane de lei, prag pe care il va depasi cu siguranta in acest an”, a declarat Bogdan Belciu, partener pentru servicii de consultanta pentru management in cadrul companiei de consultanta fiscala si audit PwC Romania.

Citeste si:

Pe de alta parte, formatele digitale cel mai frecvent anul trecut au fost in mod detasat, cele embed, urmate de formatele interuptive, respectiv de continutul sponsorizat.

Studiul ROADS (Romanian Online Advertising Study) ofera date despre incasarile nete provenite din publicitate online si contorizeaza atat datele furnizate de catre publisheri care vand direct din propriul portofoliu de site-uri, cat pe si cele furnizate de catre regii.
Raportul a fost realizat pentru al doilea semestru al anului 2012, pe un esantion de 22 de companii, care reprezinta aproximativ 1 420 dintre site-urile existente in Romania.