Trusted Brands 2013, cel mai important studiu de piata asupra consumatorului in Europa, a fost realizat de Reader’s Digest in 12 tari, printre care si Romania. Obiectivul studiului, ajuns in acest an la a treisprezecea editie in Europa si a opta editie in Romania, este identificarea si premierea marcilor care au reusit sa castige increderea europenilor in acest an, scrie Mediafax.

In Romania, rezultatele Trusted Brands 2013 au evidentiat ca, mai mult decat ceilalti europeni, romanii raman fideli marcilor care au reusit sa le castige increderea. La majoritatea categoriilor, liderii raman aceiasi – ceea ce demonstreaza o incredibila soliditate, forta si stabilitate a brandurilor consacrate. Rezultatele arata, an de an, consecventa. Mai mult, o buna parte dintre ocupantii locului intai isi consolideaza pozitia de la un an la altul, inregistrand cresteri constante ale procentului de incredere din partea consumatorilor. In top se situeaza categoriile "Vitamine" si "Furnizori servicii internet" (Eurovita si RCS&RDS), ambele cu o crestere de 9% fata de 2012.

Exista si branduri care au reusit sa isi pastreze suprematia in topul increderii opt ani la rand, de la inceputul studiului (de exemplu, "Untdelemn de la Bunica" la categoria "Ulei de gatit", Borsec la categoria "Apa minerala" si Ariel la categoria "Detergent").

Singurele schimbari de lider au aparut la categoriile "Produse lactate" (unde Napolact a reusit, in 2013, sa detroneze la nivel de perceptie si incredere Danone, castigatorul precedentelor sapte editii) si "Produse cosmetice" (unde Avon a ocupat in acest an pozitia intai, detinuta in anii trecuti de Nivea).

Dupa ce, inca din 2010, studiul a consemnat revenirea in forta a brandurilor romanesti, 2013 aduce confirmarea faptului ca increderea romanilor in marcile autohtone creste constant. Pe langa Napolact, care a depasit Danone in acest an, la categoria "Automobile", increderea in Dacia a crescut de la 16,5% (in 2010) la 22,4% (in 2013).

La categoria "Profesii", campionii increderii la romani raman, ca si in anii trecuti, pompierii (88%), pilotii (83%) si farmacistii (80%). Pe ultimele trei locuri ale clasamentului se situeaza politicienii (doar 6% au incredere in ei), liderii de sindicat (cu doar 15% procent de incredere) si vanzatorii de masini (20%). In Romania increderea in profesori s-a dovedit a fi cea mai mica din Europa (57%, fata de 72% media europeana).

"Dupa opt ani in care am sondat increderea romanilor in marcile autohtone si internationale, ma bucura sa pot vorbi din nou de castigatori «traditionali» ai studiului Trusted Brands. Romanii dovedesc ca, odata ce o marca reuseste sa le castige increderea, aceasta poate miza deplin pe fidelitatea lor. Remarcam in ultimii ani o consolidare a pozitiei marcilor care ne-au castigat increderea, impreuna cu o crestere a increderii in marcile romanesti", spune Florin Petrescu, country manager Reader’s Digest Romania.

Citeste si:

In editia de mai a revistei Reader’s Digest Romania, cititorii au ocazia – la fel ca cei 6 milioane de cititori ai editiilor europene – sa compare rezultatele locale ale studiului Trusted Brands cu cele din restul Europei. Castigatorii vor fi premiati in cadrul Galei Trusted Brands 2013, careare loc marti, in salonul "Le Diplomate" al Hotelului Athenee Palace Hilton.

In tarile in care au castigat, companiile care s-au situat pe primul loc au dreptul sa foloseasca gratuit emblema "Trusted Brands" in campaniile publicitare, sau chiar pe eticheta de produs, lucru care se si intampla. Branduri de renume, precum Nivea, Ariel, Borsec, Eurovita, Untdelemn de la Bunica, Philips si altele, au ales deja sa afiseze cu mandrie emblema "Trusted Brands" in campaniile lor.

Trusted Brands 2013 s-a desfasurat concomitent in 12 tari europene, printre care si Romania, respondentii avand la dispozitie pentru a alege 20 de categorii comune celor 12 tari si maximum 18 categorii locale. Participantii la sondaj nu au primit variante de raspuns, ci au fost rugati sa nominalizeze ei insisi marcile in care au incredere si sa le evalueze apoi in functie de "Calitate", "Valoare excelenta", "Imagine puternica", "Intelegerea nevoilor clientilor" si "Responsabilitate sociala".

Studiul a fost realizat prin corespondenta, in perioada septembrie - noiembrie 2012, iar respondentii au fost selectati din baza de date de clienti activi ai Reader’s Digest din cele 12 tari europene: Belgia, Republica Ceha, Elvetia, Finlanda, Franta, Germania, Olanda, Polonia, Portugalia, Romania, Rusia si Slovenia. In perioada mentionata, in Europa s-au trimis 177.500 de chestionare cu intrebari deschise.

Castigatorii Trusted Brands Romania 2013 - categorii europene sunt - Dacia (automobile), Philips (electrocasnice), Dell (computere personale), Nokia (telefonie mobila), Orange (operatori telefonie mobila), Sony (camere foto), Paralela 45 (agentii de turism), BCR (banci), Visa (carduri de credit), Astra Asigurari (companii de asigurari), RCS & RDS (furnizori de servicii de internet), Petrom (benzinarii), Eurovita (vitamine), Nurofen (Remedii impotriva racelii si gripei), Algocalmin (analgezice), Nivea (produse de ingrijire a pielii), Nivea (produse de ingrijire a parului), Avon (produse cosmetice), Ariel (detergenti) si Nestle (cereale pentru micul dejun).

Castigatorii la categorii locale sunt Vel Pitar (produse de panificatie), Napolact (produse lactate), Cris - Tim (produse din carne), Untdelemn de la bunica (ulei de gatit), Fuchs (condimente), Borsec(ape minerale), Pedigree (hrana pentru animale), Medlife (clinici private), Jacobs (cafea), Colgate (pasta de dinti), Zara (retailer de imbracaminte), Domo (retailer electrocasnice), Dove (sapun), Nivea (deodorant), Kaufland (centre comerciale), Adevarul (cotidiene), Europa FM (statii radio) si Pro TV (statii TV).