“Zona de comunicare cu mass-media a apus de mult. Cred ca acum inseamna o treime din ceea ce face agentia noastra. Companiile incep sa valorizeze tot mai mult consultanta, acea zona semi-ideala in care PR-ul este la masa de management. Poti oferi consultanta spunand ce proiecte pot reprezenta un risc pentru companie, poti sfatui in legatura cu alinierea intre comunicarea interna si cea externa, in legatura cu sustinerea unei anumite cauze sociale. Importanta este abordarea companiilor in ceea ce priveste PR-ul, clientii ar trebui sa vada relatiile publice mai departe de relationarea cu presa, de trimiterea de comunicate de presa si aranjarea de interviuri. Insa companiile mari isi dau seama de acest lucru”, a explicat Scortea.

Ea adauga ca anul acesta clientii vor aloca tot mai mult timp si bugete pentru preventia situatiilor de criza, pentru comunicare interna si comunicare catre parteneri.

Va fi o provocare pentru agentii sa ofere continut

“Totodata, oamenii au tot mai putin timp sa citeasca si va fi o provocare pentru agentii sa ofere continut intr-un mod extrem de succint, interesant si prezentat cat mai vizual. De aceea si cresc platformele de tip Pinterest. Pe de alta parte, am vazut in ultimii ani o cerere tot mai mare de servicii de training media pentru manageri si pentru pregatirea vizibilitatii lor”, a mai afirmat managerul Action Global Communications Romania.

Agentia a inregistrat anul trecut afaceri de aproape 0,6 milioane de euro, mai mari cu 10% fata de 2011, cand compania a raportat venituri de circa 0,54 milioane de euro. Scortea nu a precizat valoarea profitulu net, insa a afirmat ca acesta a fost in scadere usoara fata de cel de 154.000 de euro din urma cu doi ani.

Vrem sa crestem in ritm cu piata. Cel mai important acum este sa te mentii in liga profesionala in care te afli

“In ultimii trei ani am crescut in medie cu 15% pe an, dupa ce am fost foarte afectati in 2009, cand foarte multe companii au amanat proiecte sau nu au facut nimic in plus fata de ceea ce era planificat. Anul acesta nu va fi foarte diferit de 2012, va fi un an mai degraba stagnant si cred ca businessul nostru va fi constant. Noi vrem sa crestem in ritm cu piata. Cel mai important acum este sa te mentii in liga profesionala in care te afli, pentru ca sunt foarte multe agentii care pot sa dispara, care nu au o stabilitate financiara. Primul trimestru nu a fost fabulos, dar a fost OK, a stagnat fata de 2012”, a afirmat Ruxandra Scortea.

Compania are zece angajati si lucreaza pentru clienti precum Boehringer Ingelheim, OMV, Enel, Porsche Finance Group, GTS Telecom, Immofinanz Group sau Comisia Europeana.

“Noi ne-am specializat cumva in zona industriala, iar de-a lungul anilor am avut mai putine proiecte de consumer, din zona bunurilor de larg consum. De asemenea, cu majoritatea clientilor lucram intre 3-5 ani, de foarte putine ori lucram mai putin de trei ani cu un client”, a mai spus Ruxandra Scortea, manager care lucreaza din 1999 pentru agentie si care detine totodata 25% din companie.

Citeste si:

Action Global Communications si-a inceput activitatea in Romania in 1997, in momentul in care compania britanica de transport aerian British Airways a inceput sa opereze zboruri catre tara noastra.

“Unul dintre clientii nostri la nivel de grup era British Airways, iar cand ei au inceput sa zboare in tarile foste comuniste, Action a deschis birouri pentru a sustine deschiderea unui birou British Airways. Practic, unde mergeau ei, mergeam si noi. La acel moment, in Romania, British Airways era singurul client al grupului”, afirma Scortea.

Compania a fost infiintata in 2001, iar de atunci furnizeaza servicii de relatii publice full-service. Printre proiectele de care agentia s-a ocupat de-a lungul anilor s-a numarat privatizarea Petrom si gestionarea comunicarii post privatizare.

Cei mai mari jucatori pe piata de relatii publice, un domeniu estimat la circa 25-30 de milioane de euro sunt McCann PR, Nicola Porter Novelli, Graffiti Public Relations, DC Communication si GMP PR. Piata de relatii publice este preconizat sa creasca anul acesta cu aproximativ 5-10%.