Astfel 78% dintre cei 77 de respondenti au declarat ca firma pe care o reprezinta are o strategie dedicata CSR-ului, in timp ce 67% dintre ei considera ca interesul general pentru CSR a crescut in ultimul an.

De asemenea, peste de 3/4 dintre companiile care au raspuns spun ca au un buget dedicat anual actiunilor CSR.

Dintre acestea, jumatate spun ca nivelul bugetului in 2013 este similar cu cel din 2012, in timp ce doar 16% dintre companii au marcat o crestere intre 5-10%.

“Chiar daca implicarea in CSR a fost o practica initiata de filialele companiilor multinationale, care o au ca parte a valorilor lor, ea nu mai este de mult timp un concept abstract pentru companiile din Romania. Pasul urmator este acum ca ea sa devina o arie stategica pentru cat mai multe companii private romanesti si pentru institutiile de interes public. Faptul ca 41% dintre respondenti sunt lideri de companie sau membri in consiliul de administratie, iar 82% dintre companii au liderii organizatiei implicati activ in eforturile de CSR, arata clar importanta pe care acestia o acorda responsabilitatii sociale corporative.” – Bogdan Ion, Country Managing Partner Ernst & Young Romania

Citeste si:

Studiul realizat de CSRMedia.ro si Ernst & Young Romania are la baza un chestionar aplicat in perioada 10 aprilie – 10 mai 2013.
Acesta este primul studiu dedicat domeniului CSR din Romania privit ca instrument de pozitionare strategica si a avut ca respondenti mai ales reprezentanti de companii care au activitati CSR.

In raport se analizeaza raspunsurile a 77 de manageri de top si specialisti din domeniu, in legatura cu proiectele initiate si derulate in domeniul responsabilitatii corporative in anul 2012 si perspectivele CSR-ului in perioada urmatoare. 54% dintre aceste companii au venituri de peste 10 milioane de euro.

CSRmedia.ro este o platforma online de informare si promovare a valorilor civice si a actiunilor de Responsabilitate Sociala Corporativa (CSR).