"In perioada 16 aprilie – 24 mai 2013, inculpatul Alexandrescu George Sorin, director general al Antena TV Group, a constrans un administrator al unei societati comerciale sa semneze un contract in conditii prestabilite, impuse de inculpat, sub amenintarea ca, in caz de refuz, va da in vileag fapte presupus compromitatoare pentru persoana in cauza", potrivit comunicatul emis joi de DNA.

Acuzatia de santaj a fost facuta de catre Ioan Bendei, administratorul RCS&RDS, cel mai mare operator de televiziune de pe piata locala.

Prima reactie RCS&RDS: Prin acest santaj, Antena TV Group ne forta sa platim sume exorbitante pentru difuzarea canalelor sale

Prima reactie RCS&RDS: Prin acest santaj, Antena TV Group ne forta...

RCS&RDS este de mai multi ani in conflict cu Antena TV Group, dupa cele doua companii au concurat in 2008 pentru achizitia drepturilor de televizare a campionatului intern de fotbal.

Conflictul dintre RCS&RDS si Antena TV Group a ajuns la apogeu in primavara anului trecut, cand operatorul a scos cele cinci canale ale Antena TV Group din grila celor aproximativ un milion de abonati pe care ii are pentru serviciile de televiziune sale de televiziune prin satelit (DTH).

"Sorin Alexandrescu a urmarit ca prin acest santaj sa-l faca pe Bendei sa semneze un contract avand ca obiect retransmisia si distributia prin satelit a programelor apartinand Antena TV Group, in conditii prestabilite, respectiv pe o perioada de cinci ani, valoarea acestuia fiind de 7,2 milioane de euro anual, ceea ce implica incasarea unui pret de 0,6 euro pe lunar pe abonat", au notat procurorii.

Prima reactie a RCS&RDS a venit cu jumatate de ora inainte de anuntul arestarii lui Alexandrescu.

Citeste declaratia RCS&RDS:

"Unul din administratorii RCS&RDS a depus o plangere in legatura cu un santaj exercitat asupra sa de Antena TV Grup, prin directorul general Sorin Alexandrescu.

Citeste si:

Scopul santajului era sa forteze incheierea unui contract de retransmisie prin satelit a canalelor Antena TV Group, in conditiile impuse de aceasta, pentru o suma de peste 30 milioane de euro. Acest santaj este o continuare a unei campanii mediatice negative exercitate de Antena TV Grup impotriva companiei noastre in ultimii ani, in incercarea de a ne forta sa platim sume exorbitante pentru difuzarea canalelor sale.

RCS&RDS nu a acceptat si nu va accepta niciodata astfel de practici si nici nu poate fi de acord sa mareasca factura abonatilor sai in interesul unui astfel de grup de presiune.

In ceea ce priveste contractul legal dintre compania noastra si BODU SRL, este vorba de un contract de asociere in participatiune pentru constructia, amenajarea si exploatarea unui complex de cladiri, cu o capacitate totala de peste 3.000 de locuri, destinate organizarii de evenimente, care nu are nicio legatura cu LPF si difuzarea meciurilor de fotbal.

Acest contract de asociere a fost incheiat conform prevederilor Codului comercial din Romania. Toate operatiunile privitoare la acest contract sunt evidentiate in documentele financiar contabile, iar toate platile s-au realizat prin intermediul conturilor bancare cu respectarea legislatiei aplicabile.

Mentionam ca drepturile de difuzare a meciurilor de fotbal, au fost adjudecate de RCS&RDS impreuna cu Antena 1, printr-o licitatie publica desfasurata cu 16 luni inainte de incheirea acestui contract, iar suma oferita in licitatie a fost cu mai bine de cinci ori mai mare decat in contractul anterior", scrie in comunicatul transmis de catre RCS&RDS.

Compania de telecomunicatii este detinuta de omul de afaceri oradean Zoltan Teszari si are peste trei milioane de clienti de televiziune, dintre care in jur de un milion pentru serviciile de televiziune digitala prin satelit (DTH).

Cei aproximativ un milion de abonati de DTH ai RCS&RDS nu mai au acces din primavara anului trecut la cele cinci canale ale Antena TV Group (Antena1, Antena2, Antena3, Euforia si GSPTV), de aici si pornind scandalul dintre cele doua companii.