„Propunerea de a amenda textul Ordonantei de urgenta 25/2013 vine in completarea interesului companiilor care activeaza in industria de marketing si publicitate pentru o transparenta maxima a procesului de achizitie de spatiu publicitar. Este o propunere pe care am dorit sa o avansam inca de la inceputul demersului legislativ si pentru care am solicitat dezbatere publica inainte de adoptarea actului normativ”, a declarat Radu Florescu, presedintele Uniunii Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR).

International Advertising Association (IAA Romania) si Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR) au publicat o scrisoare deschisa prin care propun ca beneficiarii finali ai publicitatii televizate (clientii/advertiserii) sa poata achizitiona spatiu atat direct de la radiodifuzori (companiile de televiziune) cat si prin intermediul agentiilor.

Amendamentul propus include si prevederea conform careia „orice rabat sau avantaj tarifar, indiferent de natura acestuia, acordat de catre radiodifuzor, trebuie sa figureze pe factura emisa in numele fiecarui beneficiar final al publicitatii televizate si transferat integral in mod transparent direct acestuia, daca cumpararea se face prin intermediari (sau conform contractului dintre intermediari si beneficiarul final)”.

„Reprezentantii celor doua asociatii reprezentative pentru industria de marketing si publicitate din Romania precizeaza ca, analizand prevederile OUG 25/2013 si evaluand posibilele consecinte, au constatat ca aceasta aduce un plus de transparenta financiara insa cu un cost de complexitate care poate genera blocaje majore atat in functionarea pietei de publicitate cat si la nivelul intregii economii”, mai afirma oficialii celor doua organizatii.

Citeste si:

In opinia reprezentantilor UAPR si IAA, adoptarea de catre Parlament a amendamentului propus ar genera o transparenta totala fiscala, o transparentizare a relatiilor comerciale impreuna cu mentinerea dreptului fiecarei companii de a-si alege liber partenerii contractuali.

In plus, adoptarea amendamentului creeaza posibilitatea de crestere a incasarilor bugetare din taxe si impozite prin mentinerea posibilitatii fiecarui jucator din piata de a face profit, in mod onest si transparent, intr-o piata functionala si aliniata principiilor economice corecte”, spun reprezentantii UAPR si IAA.

UAPR este o organizatie profesionala fondata in anul 2000, care urmareste apararea intereselor agentiilor de publicitate.
Asociatia IAA a fost infiintata in 1993 cu scopul de a reprezenta industria publicitara din Romania si reuneste interesele a peste 120 de companii. Printrre membrii IAA se numara companii beneficiare de publicitate, agentii de publicitate si companii de presa.