Cristina Negraru25 Iunie 2013 in Media & Pub

Catalin Patrasescu, SmartPoint: Serbia a devenit pentru noi a doua piata in privinta veniturilor


Patrasescu, SmartPoint: Clientii regionali ne aduc 10% din venituri
Serbia, o tara in care SmartPoint, unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata locala de relatii publice, este prezent din 2006, a devenit a doua zona generatoare de venituri pentru companie, a declarat pentru wall-street.ro, Catalin Patrasescu, managing partner si cofondator al SmartPoint, companie cu afaceri de 1,6 milioane de euro anul trecut.

Agentia, care are preponderent clienti din domeniul tehnologiei, a fost fondata in 2005, iar in 2006 s-a extins in Bulgaria si Serbia, iar in 2008 in Croatia si Slovenia. Astfel, in prezent compania clienti in patru piete din regiune: Serbia, Bulgaria, Slovenia si Croatia.

„In 2005, la startul SmartPoint, am prins in strategia de termen mediu o directie de extindere regionala, fara ca acesta sa fie un obiectiv pentru primul an de activitate. Prospectand parteneri internationali, am ajuns in 2006 intr-un pitch la nivel Europa de Est in care o mare compania americana, Nvidia, lider pe unul dintre cele mai dinamice segmente ale pietei IT, procesoare grafice pentru procesare video, facea o selectie a partenerilor la nivel regional. Cum structura de servicii PR a partenerului pentru regiunea noastra cuprindea Romania, Serbia si Bulgaria am optat, dupa ce am analizat in detaliu toate aspectele extinderii regionale, pentru a oferta la nivel regional. Ulterior, am fost solicitati sa extindem parteneriatul in Croatia si Slovenia”, spune Patrasescu.

Pe de alta parte, in 2008, cand conducerea SmartPoint a analizat care sunt posibilitatile de crestere in urmatorii trei ani, a hotarat ca o o optiune buna este dezvoltarea la nivel regional in special in Serbia si zona Adria (tari balcanice care au format fost Iugoslavie)

„Nivelul dezvoltarii pietei pe de o parte, si portofoliul de produse pe care noi il aveam pe de alta sustineau aceasta directie de dezvoltare, in care din acel moment am accelerat, iar acum se dovedeste ca a fost o alegere buna. Serbia a devenit a doua noastra piata si are o dezvoltare frumoasa de la an la an”, afirma Catalin Patresescu.

Pe piata din Romania, SmartPoint lucreaza cu peste 30 de clienti, printre acestia numarandu-se Ascendis, Benq, Elance, Epson, Kingston Technology, KDF Energy, Mio Technology, Network One Distribution, Nvidia, Sony, Sage, Sony PlayStation si Sony Vaio.

Clientii din strainatate aduc 10% din business

Printre clientii pe care agentia ii gestioneaza la nivel regional se numara Nvidia, Elance, Dukat, Durex Somboled, Galbani, Aperol Spritz, Campari, Scholl sau Veet.

„Ponderea afacerilor derulate la nivel regional este constanta, situandu-se in jurul a 10% raportat la cifra totala. Estimam ca si in acest an, Serbia, Bulgaria, Slovenia si Croatia vor contribui cu cifra situata intr-o plaja de 10% din veniturile totale”, spune Patrasescu.

Citeste si:

Pentru acest an, managerul estimeaza pentru Romania afaceri de aproximativ 1,8 milioane de euro, in crestere cu aproximativ 10% fata de veniturile de 1,62 milioane de euro din 2012. Anul trecut compania si-a marit veniturile cu 13% fata de 2011. Profitul obtinut anul trecut de catre SmartPoint a fost de aproximativ 196.000 euro.

Crestere de 5% in primele cinci luni ale anului

„In primele cinci luni ale anului avem o crestere modesta raportat la aceeasi perioada din 2012, in jurul a 5%, dar avem incredere ca ne vom atinge tintele de 2013 pornind de la proiectele pornite in primele luni. Pentru jumatatea anului estimam o evolutie in linie cu cea de pana acum”, a afirmat seful SmartPoint.

Agentia a fost fondata in 2005 si este detinuta in proportii egale de catre cei doi fondatori: Catalin Costel Patrasescu (40 de ani) si Adina Zoia Dutu (36 de ani).

Agentia are 40 de angajati in Romania, din biroul de la Bucuresti fiind acoperita si Bulgaria. De asemenea, agentia are sapte oameni in Serbia de unde gestioneaza zona Adria.

In ambele entitati, compania are planuri de extindere pe fiecare dintre zonele in care activeaza: PR si BTL.

Focus pe digital

„In prezent, ne concentram pe dezvoltarea componentei de comunicare digitala pe care am inregistrat o crestere a numarului de proiecte in 2012. Este o zona care se va dezvolta foarte mult pe termen scurt si mediu si care creeaza premisele unor noi tipuri de proiecte de comunicare integrata – care includ o abordare pe mai multe canale. In acelasi timp, urmarim consolidarea ariilor de expertiza atat la nivelul industriilor cat si la nivelul produselor de comunicare pentru obiectivele de temen lung”, mai spune Catalin Patrasescu.

Piata locala de relatii publice era estimata anul trecut la circa 25-30 de milioane de euro, iar pentru 2013 majoritatea managerilor de agentii mizeaza pe o crestere de 5-10%.

Cei mai mari jucatori in domeniu, in functie de cifra de afaceri pe anul 2011, sunt McCann PR, Nicola Porter Novelli, Graffiti Public Relations, DC Communication si GMP PR.

Recomandare Animatia "Universitatea monstrilor" a debutat pe primul loc in box office-ul din SUA




Citeste si

mai multe articole din Media & Pub