Marketingul participativ, o notiune aparuta in SUA la inceputul anilor 2000, inseamna ca la propunerea companiilor, consumatorii pot testa, gratuit, noi produse si servicii. Daca acestea le sunt pe plac, le pot recomanda prietenilor prin intermediul site-urilor de socializare, bloguri sau in conversatii directe, devenind ambasadori ai marcilor.

“Ne dorim sa convingem companiile sa adauge la mixul lor de comunicare cea mai puternica forta de influenta: recomandarea unui prieten. Credem ca astfel companiile pot transforma like-urile in vanzari pentru ca punem la dispozitie instrumente si contextul necesar de a starni conversatii autentice si eficiente in jurul unui produs in grupul lor de prieteni sau online. In functie de targetul campaniei, alegem din baza noastra de buzzeri, aflata in continua crestere, consumatori pasionati, dornici de a avea o experienta personala utilizand produsele, si de a impartasi si altora parerea lor despre acestea”, declara Adelina Pasat (foto), managing partner al BuzzStore.

Vor 3-4 campanii pe luna

Compania a fost fondata de catre Adelina Pasat (60% dintre actiuni) si Daniela Stefania Rusu (28 de ani), care detine restul de 40% dintre actiunile agentiei, conform datelor de la Registrul Comertului.

Pasat a adaugat ca a lucrat la acest proiect in ultimii doi ani, dar nu a precizat valoarea investitiei. De asemenea, Pasat nu a oferit detalii despre cifra de afaceri pe care o estimeaza pentru acest an.

"Parerile pe care le-am primit pana acum au fost pozitiv. Avem deja trei clienti, toti din zona de bunuri de larg consum. Targetul nostru este sa avem in jur de trei-patru campanii pe luna", a declarat antreprenoarea pentru wall-street.ro

BuzzStore este o comunitate de aproximativ 1000 de consumatori (buzzeri), lideri de opinie in grupul lor de prieteni, care sunt mereu la curent cu ce e nou.

Practic, pentru a putea testa gratuit produsele si serviciile care se lanseaza pe piata, consumatorii trebuie sa se inscrie intai pe site-ul www.buzzstore.ro. Acestia trebuie sa completeze un chestionar despre preferintele lor de consum, iar, ulterior, agentia impreuna cu clientul vor alege oameni care sa le testeze gratuit produsele.

Citeste si:

"Daca produsele testate le plac sau nu, isi vor exprima parerea sincera prin intermediul site-urilor de socializare, blogurilor sau in discutii libere”, a mai spus Pasat.

Eficienta campaniilor este masurata prin diversi indici de acoperire a targetului, dar si prin Net Promoter Score, adica gradul de recomandare vizavi de un produs sau serviciu.

Marketingul participativ, numit si colaborativ, este o notiune aparuta in anii 2000 in SUA, cand Procter&Gamble a lansat Tremor, prima comunitate de marketing participativ, urmata de BzzAgent, una dintre cele mai mari retele de marketing participativ din lume. In Europa, Trnd lanseaza in 2004, in Germania, prima comunitate de marketing participativ si pune bazele, impreuna cu BzzAgent si alte agentii, unui cod de bune practici in marektingul participativ si infiinteaza WOMMA ( Word-of-Mouth Marketing Association).

Cine este Adelina Pasat

Adelina Pasat (36 de ani) are 15 ani in media, publicitate si marketing, ea incepandu-si cariera in cadrul trustului Pro, ca editor sef al publicatiei Salut Generatia Pro, iar mai apoi ca PR Executive si BTL Specialist la Orange Romania (Mobilrom).

Ulterior a fost coordonator de evenimente si new business la Young&Rubicam Bucuresti, unde a contribuit la lansari de produse pe piata pentru clienti precum Brau Union, Philip Morris, Kraft, Antrefrig. In 2001 s-a alaturat alatura echipei de marketing a Henkel Romania, unde a lucrat ca manager de produs, iar ulterior a preluat conducerea departamentului de trade marketing pentru diviziile de cosmetice si detergenti.

In 2005, a devenit director de marketing al retailerului de telecom Germanos Telecom, iar in 2011 a intrat in antreprenoriat ca partener al Nutrivita, importator si distribuitor de produse dietetice si bio.