Refuzul care a vizat reclama grupului Panasonic este unul singular, insa el ilustreaza, potrivit specialistilor din mass-media, dificultatile cu care se confrunta radiodifuzorii in fata concurentei reprezentate de internet.
Radiodifuzorii au argumentat spunand ca acea reclama ar putea intretine confuzia, in mintea telespectatorilor, in ceea ce priveste rolul unui televizor.
Potrivit articolului publicat de AFP, marile posturi TV nipone nu doresc sa contribuie la promovarea televizoarelor care permit telespectatorilor sa navigheze in mod liber pe internet, inclusiv pentru a viziona videoclipuri pe care pot sa le aleaga ei insisi, in detrimentul programelor difuzate de televiziuni, alcatuite cu menirea de a atrage un public larg si advertiseri.
Panasonic a reactionat cu rapiditate, publicand un scurt comunicat de presa: "IPTV - sau televiziunea via internet - propune o noua gama de servicii si noi ne aflam in negocieri pentru a fi editate noi reguli de difuzare".
In prezent, exista "un ghid de bune practici", potrivit caruia imaginile care prezinta un ecran de televiziune si care sunt difuzate la televiziune trebuie sa arate imagini de televiziune. Reclama propusa de Panasonic ar contraveni astfel acestei reguli sectoriale.
Reclama refuzata de posturile japoneze este insa vizibila pe site-ul YouTube, unde internautii au criticat cu asprime atitudinea radiodifuzorilor.
Posturile de televiziune, in cea mai mare parte private, raman foarte puternice in Japonia, insa au inceput sa se teama ca internetul ar putea sa le afecteze afacerile. Posturile de televiziune japoneze din domeniul public nu difuzeaza reclame.