Consiliile de conducere ale celor doua companii au aprobat tranzactia, care urmeaza sa fie anuntata oficial astazi, in cadrul unei conferinte de presa, la Paris.

John Wren, CEO al Omnicom, si Maurice Levy, seful Publicis, urmeaza sa imparta conducerea noii companii, chiar daca Levy se apropie de momentul retragerii din cariera.

Potrivit Wall Street Journal, noul nume al companiei va fi Publicis Omnicom Groupe. Entitatea va avea o cifra de afaceri de 23 de miliarde de dolari, eclipsand actualul lider al pietei, WPP. Pe de alta parte, vor exista si numeroase conflicte in legatura cu clientii din portofoliul, cel mai probabil fiind cel dintre Coca-Cola si Pepsi.

Piata de publicitate va creste cu 5% la nivel global, pana la 543,9 mld. dolari, potrivit estimarilor facute de analistii ZenithOptimedia.

Publicis detine printre altele agentiile de publicitate Leo Burnett si Saatchi&Saatchi.

Citeste si:

Omnicom a fost creata in anul 1986 si a generat anul trecut afaceri de 14 mld. dolari, prin intermediul unor agentii precum BBDO Worldwide.

Ce inseamna fuziunea pentru piata din Romania

Conducerea Publicis, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare de pe piata locala, mizeaza in acest an pe o majorare a cifrei de afaceri cu circa 5% fata de 2012, cand a avut un business estimat la circa 105 milioane de lei (23,5 mil. euro).

Grupul Publicis are in Romania aproximativ 80 de angajati si colaboratori si este format din agentiile Publicis (full service advertising), Publicis Events (concepere si organizare de evenimente), Focus Advertising (proiecte integrate si platforme de comunicare) si agentia de media Optimedia Romania.

Grupul Publicis este al optulea jucator pe piata locala de comunicare, in functie de cifra de afaceri pe 2011.

Omnicom Media Group Romania este unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare de pe piata locala. Acesta are 46 de angajati si cuprinde agentiile de media OmnicomMediaGroup, OMD si PHD si diviziile Fuse (comunicare prin continut), Media Digital (divizie de online) si Opera (trading).