Printre cele mai importante conflicte care ar putea aparea in urma acestei fuziuni sunt cele intre rivalii Coca-Cola si PepsiCo si companiile din sectorul telecom AT&T, Sprint, T-Mobile si Verizon.

Potrivit oamenilor de afaceri consultati de Adage, o parte din clientii celor doua agentii vor reexamina relatia cu acestea, situatia fiind mai delicata in cazul celor care nu au fost consultati in legatura cu tranzactia.

Cea mai interesanta evolutie va fi relatia cu cei doi giganti din industria bauturilor. WPP, grup care a trecut pe locul 2 in clasamentul agentiilor de publicitate ca urmare a fuziunii Omnicom-Publicis, si Interpublic, ambele lucrand cu Coca-Cola, ar putea avea un avantaj in aceasta situatie.

Cu toate acestea, companii precum L’Oreal si Anheuser-Busch InBev nu s-au declarat ingrijorate invocand structura holdingurilor.

“Lucrurile nu se modifica. Structura holdingului permite unei companii sa lucreze cu diferite agentii din cadrul aceleasi retele pentru a evita potentialele conflicte. Noi lucram cu Publicis si Omnicom in mai multe tari”, a spus Paul Chibe, vicepresedinte de marketing pentru divizia americana a A-B InBev.

Agentiile din grupul Publicis au lucrat anul trecut pentru rivali precum L'Oreal, P&G si Unilever, General Mills, Kellogg, Kraft Foods, Mars, Mondelez International si Nestle sau Daimler, Fiat Group, Ford, General Motors, Honda, Nissan, Renault, Toyota si Volkswagen.

La randul sau, lista de clienti ai Omnicom cuprinde nume precum Johnson & Johnson, P&G si Unilever, Campbell Soup Co., Hershey, Kellogg, Kraft, Mars si PepsiCo sau Daimler (Mercedes-Benz), GM, Nissan, Toyota si Volkswagen.

“Vom lucra in continuare cu noua entitate, nu credem ca vor aparea problem”, a spus si un purtator de cuvant al GM.
Pe partea de telecom, Omnicom are clienti precum Apple, AT&T, Google, Hewlett-Packard, Microsoft, Samsung, Sony, Sprint Corp. si T-Mobile US.

Citeste si:

Reteaua Publicis, pe de alta parte, cuprinde nume precum BlackBerry, Deutsche Telekom, France Telecom, Intel, Lenovo, Telefonica si Verizon.

Noul nume al companiei va fi Publicis Omnicom Groupe. Entitatea va avea o cifra de afaceri de 23 de miliarde de dolari.

Piata de publicitate va creste cu 5% la nivel global, pana la 543,9 mld. dolari, potrivit estimarilor facute de analistii ZenithOptimedia.

Conducerea Publicis, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare de pe piata locala, mizeaza in acest an pe o majorare a cifrei de afaceri cu circa 5% fata de 2012, cand a avut un business estimat la circa 105 milioane de lei (23,5 mil. euro).

Grupul Publicis are in Romania aproximativ 80 de angajati si colaboratori si este format din agentiile Publicis (full service advertising), Publicis Events (concepere si organizare de evenimente), Focus Advertising (proiecte integrate si platforme de comunicare) si agentia de media Optimedia Romania.

Grupul Publicis este al optulea jucator pe piata locala de comunicare, in functie de cifra de afaceri pe 2011.

Omnicom Media Group Romania este unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare de pe piata locala. Acesta are 46 de angajati si cuprinde agentiile de media OmnicomMediaGroup, OMD si PHD si diviziile Fuse (comunicare prin continut), Media Digital (divizie de online) si Opera (trading).