Actionarii Rogalski Grigoriu Public Relations, una dintre cele mai mari agentii locale de relatii publice, cu afaceri de aproximativ 0,8 milioane de euro in 2011, au anuntat in iulie anul acesta ca au semnat un pact de optiune de cumparare, prin care Eliza Rogalski si Alina Damaschin pot sa cumpere de la Dragos Grigoriu, Corina Grigoriu si Florina Varzariu actiunile pe care acestia le detin in companie, cu conditia indeplinirii unor criterii de performanta financiara, in perioada ce urmeaza.

Tranzactia urmeaza sa aiba loc dupa ce actionarii Rogalski Damaschin Public Relations (fosta Rogalski Grigoriu Public Relations), agentie cu afaceri de 867.000 de euro anul trecut, au semnat un pact de optiune de cumparare, prin care Eliza Rogalski si Alina Damaschin pot sa cumpere de la Dragos Grigoriu, Corina Grigoriu si Florina Varzariu actiunile pe care acestia le detin in companie.

Conditia pentru ca cele doua care conduc in prezent agentia de PR sa devina si proprietarele acesteia este sa atinga anumiti indicatori financiari.

Rogalski: Nu a fost si nici nu va fi o vanzare

“Criteriul care a fost stabilit este profitabilitatea pe 2010, 2011, 2012 si 2013. Nu a fost si nici nu va fi o vanzare, ci actiunile vor fi cesionate catre noi in mod egal cand acest indicator va fi atins”, a explicat pentru wall-street.ro, Eliza Rogalski (38 de ani), partener fondator al Rogalski Damaschin Public Relations si cea care a pus bazele agentiei in 2007.

Anul trecut, agentia a avut o cifra de afaceri de 867.000 de euro si un profit net de circa 102.000 de euro, potrivit Ministerului de Finante.

Discutiile au inceput anul acesta, iar initiativa a venit atat din partea actionarilor care urmeaza sa isi cesioneze actiunile, cat si din partea Elizei Rogalski si a Alinei Damaschin.

“A contat foarte mult ca am fondat compania impreuna…pentru ca este si un act de bunavointa din partea celorlati actionari”, mai spune Rogalski.

Ea detine 10% din companie, restul actiunilor apartinand lui Dragos Grigoriu (60%), Corina Grigoriu (21,5%) si Florina Varzariu (8,5%), conform datelor de la Registrul Comertului.

“ Eu si Alina Damaschin vom deveni actionari, in mod egal, in agentie, cel mai tarziu in 2016, pentru ca, atunci, am estimat noi ca vom atinge pragul de profit stabilit impreuna cu ceilalti trei actionari, in conditiile in care piata ramane la nivelul din 2013. Totusi, estimez o revenire a PR-ului din 2014 incolo, ceea ce ar putea scurta perioada. Deja dupa prima jumatate de an vedem o cerere in crestere pentru servicii de PR. Pentru mai mult de jumatate din clientii castigati de noi de la inceputul anului, noi suntem prima lor agentie de PR, o parte fiind investitori care tatoneaza acum Romania. E un semn bun de revenire, bazata pe nevoia reala pentru servicii profesioniste de PR”, afirma Eliza Rogalski.

Nu imi doresc clienti care vor sa faca campanii doar pentru ca asa face competitia

Antreprenoarea adauga ca nici nu isi doreste sa puna presiune pe cei 12 consultanti ani agentiei pentru a-si atinge targetul.

„Nu ne dorim, de exemplu, sa castigam un numar mare de clienti intr-un timp scurt. Vrem sa ne concentram pe mentinerea unei anumite reputatii a agentiei si sa lucram pentru companii care cauta solutii pentru vanzari mai mari, pentru clienti mai loiali, pentru angajati mai buni, pentru ca autoritatile sa le intelega. Nu imi doresc clienti care vor sa faca campanii pentru ca asa face competitia”, a explicat fondatoarea Rogalski Damaschin Public Relations.

De asemenea, pana cand vor deveni proprietarele agentiei, responsabilitatea administrarii acsteia va reveni Elizei Rogalski si Alinei Damaschin, ceilalti actionari ramanand “silent partners”.

Pe de alta parte, compania trece printr-un rebranding care se va termina la jumatatea lunii august, proces in urma caruia agentia va deveni Rogalski Damaschin Public Relations, numele lui Dragos Grigoriu fiind inlocuit de cel al Alina Damaschin, directorul general al companiei. Noul nume al companiei a fost inregistrat la Registrul Comertului in aceasta luna.

Tranzactia prin care Eliza Rogalski si Alina Damaschin vor deveni actionarele Rogalski Damaschin Public Relations inseamna un nou exit pentru Dragos Grigoriu, fondatorul Tempo Creative Group, dupa ce acesta a vandut in urma cu cateva luni Kinecto, agentia de digital pe care a fondat-o impreuna cu Radu Ionescu, catre reteaua globala de media si comunicare digitala Aegis Media. De asemenea, antreprenorul a vandut in 2008 agentia de media Tempo Media catre grupul Aegis Media.

Cei trei actionari care urmeaza sa isi cesioneze actiunile sunt asistati de catre compania de avocatura Reff si Asociatii, iar Eliza Rogalski si Alina Damaschin de catre Mares, Danilescu si Asociatii.

Citeste si:

In ultimele opt luni, Eliza Rogalski s-a implicat foarte activ in operatiunile agentiei de relatii publice pe care a fondat-o in 2007, dupa ce din 2010 si pana decembrie anul trecut a fost CEO al Tempo Creative Group, grup de comunicare format din Tempo Advertising (creatie), Rogalski Damaschin Public Relations (PR) si Kinecto (agentie de digital care a fost vanduta anul acesta catre Aegis Media).

“Am avut un mandat de trei ani ca CEO al grupului si a fost o perioada in care aveam foarte putin timp pentru agentia de PR. Si imi lipsea foarte mult partea profesionala. Insa am putut sa imi testez expertiza si a fost o experienta care ma ajuta acum”, spune Rogalski.

Pentru Rogalski Damaschin Public Relations lucreaza 12 consultanti, dintre care opt pentru divizia de consumer si patru pentru cea corporate.

Printre clientii agentiei se numara Agricola Bacau, Amnesty International, Banca Romaneasca, Carpatair, Draexlmaier, Forum Film, Fundatia Pretuieste Viata, Generali, Green Group Romania Holdings, Holcim Romania, Heidi, KRUK International, LeasePlan Romania, Orkla Foods Romania, Regina Maria, Rompetrol, Romtelecom, Siemens Romania, Sloop, Sony Mobile Communications AB, World Vision.

Anul acesta agentia a castigat conturile Rompetrol, Draexlmaier, Carpatair, Orkla Foods Romania, Amnesty International, Sloop, Green Group si alti clienti, dar Eliza Rogalski nu a oferit numele lor. Printre aceste conturi se numara doi clienti din retail, unul din domeniul avocaturii si guvernul unei tari asiatice pentru care agentia va dezvolta o campanie de PR pentru a deveni cunoscut in Romania.

In prezent compania participa la un pitch in domeniul farmaceutic. Printre clientii agentiei din domeniul medical se numara lantul de clinici private Regina Maria si Fundatia Pretuieste Viata.

“Zona medicala este o industrie in care rolul PR-ului este substantial diminuat, deocamdata fiind strict orientat pe comunicarea catre cei care prescriu retele, iar in zona de OTC (n.red.medicamente fara prescriptie) comunicarea inseamna mai ales spoturi pe televiziune sau radio. Se investeste foarte putin in campanii educationale, in campanii de preventie, in campanii care sa creeze incredere in medicii romani. Dar lucrurile se vor schimba si astept cu mult interes momentul acesta”, afirma Rogalski.

Crestere de 15% in primul semestru

Cei mai mari cinci clienti genereaza aproximativ 40% din cifra de afaceri anuala a agentiei.

“In general antreprenorii sunt dispusi sa plateasca mai mult decat multinationalele, dar pentru rezultate, nu pentru vorbe. Cifra de afaceri pe primul semestru a fost in jurul a 580.000 de euro, in crestere cu aproximativ 15% fata de aceeasi perioada din 2012. Anul acesta vom avea venituri mai mari decat in 2012 pentru ca avem cateva proiecte importante care se vor finaliza in a doua parte a anului. Insa profitul va fi asemanator cu cel de anul trecut sau putin mai mic, ca urmare a unei investitii de circa 50.000 de euro pe care o vom face in lansarea pana la finalul anului a cel putin doua servicii”, afirma fondatoarea Rogalski Damaschin Public Relations.

Unul dintre serviciile pe care urmeaza sa le lanseze agentia este o specializare regasita mai degraba in portofoliul companiilor de digital si destul de noua pentru agentiile de PR din Romania. “Celalalt serviciu este complet nou in Romania”, adauga antreprenoarea.

Intre activitatile prin care Rogalski Damaschin Public Relations s-a remarcat anul acesta a fost lansarea a numeroase studii, printre acestea numarandu-se cele despre criza alimentara (a carnii de cal si a laptelui), despre modul in care muncesc romanii sau despre generatia BAC 2013.

“Au fost clienti care anul acesta au apelat la noi si datorita studiilor pe care le facem. Eu mereu am crezut in PR-ul facut prin cunoastere. Din tot ce s-a taiat in ultimii ani, s-a renuntat foarte mult la cercetare. Prin aceste studii, vrem sa testam unele convingeri, vrem sa gasim indicii despre ce se intampla in societate, in comunitate, in viata oamenilor. Piata este in favoarea PR-ului, acesta a devenit foatre important. De exemplu, crizele alimentare de anul acesta au dus companiile, dar si agentiile intr-o zona explicativa, despre cum se fabrica produsele. Au fost momente in care ne-am dat seama ca trebuie sa ne intoarcem la bazele PR-ului care sunt transparenta si responsabilitate”.