Astfel, companiile autohtone incep sa inteleaga ca blogul corporate reprezinta un mod de comuncare directa, rapida si eficienta cu proprii consumatori.

Brau Union Romania, membra a grupului olandez Heineken, reprezinta una dintre primele companii de la noi care aloca resurse considerabile pentru dezvoltarea de resurse pe Internet. Liderul pietei locale a berii a lansat de curand propriul blog - http://www.goldenbrau.ro/blog/.

"Intentia noastra este de a atrage atentia targetului tanar, cu varste intre 18-25 ani, iar Internetul a devenit unul dintre cele mai folosite mijloace de informare, in special in randul acestui public tinta. Stim cu totii ca este un target dificil de atins prin mijlocele traditionale de comunicare si, mai mult, este un target in cautare de noi provocari, de ocazii de a-si impartasi experientele inedite, " a declarat pentru Wall-Street Marius Melesteu, Director Comercial, Brau Union Romania.

In esenta, acesta este un target dificil de atins prin mijlocele traditionale de comunicare si, mai mult, este un target in cautare de noi provocari, de ocazii de a-si impartasi experientele inedite. Astfel, potrivit companiei, noul site al marcii Golden Brau a fost conceput pentru a permite consumatorilor tineri sa interactioneze cu acest brand si sa dezvolte o relatie de lunga durata. Iar in cadrul acestui site, blogul – Golden Blog – este cea mai noua modalitate ca tinerii sa isi impartaseasca noile experiente, imbogatind continutul site-ului , care devine astfel mai atractiv.

"Estimez ca tot mai multe companii isi vor lansa bloguri, si ca in 2006 vom avea cel putin 100-200 de bloguri corporate – iar anul viitor se va produce o explozie in segmeentul mainstream (al blogurilor personale), iar numarul acestora va ajunge probabil la ordinul miilor," apreciaza Radu Ionescu, Managing Director la Kinecto, companie specializata in implementarea programelor de comuncare online.

Potrivit lui Radu Ionescu, exista trei tipuri de bloguri corporate: blog (personal) al unui manager (care transmite mai departe imaginea companiei), de obicei fiind o comunicare informala, mai legata de interesele personale ale managerului decat de industrie/companie, blog oficial al companiei - cu informatii si noutati despre companie, intr-un stil informal si direct - opusul comunicatelor de presa "seci" si "reci" si blog de produs - comentarii informale legate de produs si locul/modul de consum.

Cum sunt citite blogurile corporate?

In mai putin de 2 luni de la lansarea site-ului, Golden Blog a fost citit de peste 1.000 de vizitatori unici, remarca Marius Melesteu. Avand in vedere ca blogul Golden Brau este unul dintre primele proiecte de blog dezvoltat pentru o marca de pe piata romaneasca, este prematur sa avem inca un benchmark pentru a aprecia daca numarul de vizitatori este mare sau mic. Insa gradul de evaluare al blogului corporate poate fi determinat utilizand si alti indicatori:" Este cea mai directa relatie dintre consumator si brand," puncteaza Melesteu.

In acelasi timp, blogul companiei Kinecto strange lunar "cateva mii" de vizitatori unici, iar un blog de companie poate atrage chiar si 10.000 vizitatori lunar, potrivit aprecierilor lui Radu Ionescu.

Planurile Brau Union in zona de Internet sunt marete. Astfel, site-ul marcii Heineken (www.heinekenmusic.ro) are deja dezvoltata o zona de blog. "Anul acesta am inceput in forta comunicarea prin intermediul internetului. Avem un site nou al brandului Golden Brau, o campanie online si avem o comunicare frecventa si constanta prin e-mail-marketing cu consumatorii nostri. In plus, avem planuri mari de dezvoltare in acest sens," promite Melesteu.

Blogurile lansate pe banda

De curand, GTS Telecom a lansat in parteneriat cu trustul de presa Business Media Group un blog destinat domeniului telecomunicatiilor, organizat ca forum interactiv, moderat.

In cursul zilei de ieri, Initiative, una din cele mai mari retele independente de media din lume, a anuntat disponibilitatea blogului Blog.initiative, a carui lansare coincide cu debutul Cupei Mondiale FIFA 2006. Pe intreg parcursul campionatului, vor fi difuzate stiri internationale si locale, opinii si sugestii privind Cupa Mondiala FIFA 2006, atat pentru investitorii in publicitate, cat si pentru specilistii media sau pentru marele public.

In prezent exista in intreaga lume aproximativ 27,2 milioane de blog-uri (jurnale personale online), mai mult cu 8 milioane decat erau in luna octombrie a anului trecut, potrivit unui raport intocmit de Technorati, un motor de cautare pentru bloguri. Aceasta reprezinta o crestere a numarului de bloguri din intreaga lume de circa 60 de ori fata de acum trei ani.

“Exista un blog creat pe fiecare nisa, pentru orice interes sau domeniu,” a declarat Xeni Jardin “proprietarul” blogului boingboing.net.

In acelasi timp, potrivit acestui raport, 75.000 de astfel de pagini sunt publicate in fiecare zi, iar in fiecare zi sunt adaugate aproximativ 1,2 milioane de articole in continutul blogurilor, adica 50.000 la fiecare ora. Mai mult, un nou blog este creat la fiecare secunda.

Potrivit datelor aceluiasi studiu reiese ca 13,7 milioane de bloggeri scriu in continuare pe jurnalele proprii chiar si dupa trecerea a trei luni de la lansarea lor.

Fenomenul blogurilor la nivel mondial a luat amploare, iar subiectele despre care scriu utilizatotii blogurilor acopera o gama foarte vasta de domenii: business, politica, marketing, relatii publice, dar si de interes personal.

Blogul - scurta definitie

Nimic nu a influentat mai mult istoria recenta a Internetului decat conceptul de “blog”. Conform enciclopediei Merriam-Webster, blog-ul (prescurtarea lui weblog) reprezinta “un jurnal personal online cuprinzand reflectii, comentarii si adesea link-uri furnizate de autor”. Iar aceasta faimoasa enciclopedie online este cea care a facut publica la sfarsitul lui 2004 o stire de senzatie: “blog” a fost cuvantul caruia i s-a cautat cel mai des definitia in ultimele 12 luni.

Blog-ul este deci un jurnal online care de cele mai multe ori presupune cunostiinte minime de utilizare a calculatorului pentru creare si intretinere. In mai putin de 5 minute, poti avea propriul jurnal online si poti incepe sa iti publici impresiile, gandurile, visele sau pur si simplu evenimentele importante ale zilei respective. Exact cum faceai in copilarie, cand poate aveai si tu propriul tau jurnal.