“Portofoliile Sanoma Hearst Romania si Burda Romania trebuie validate de Consiliul Concurentei. Pana atunci nu vor exista schimbari aduse revistelor si nici activitatii cotidiene din cele cele companii. Revistele cu licente internationale sunt parti importante din portofoliul companiei si Burda Romania doreste continuarea publicarii lor. In acest moment asteptam aprobarea achizitiei de catre Consiliul Concurentei, inclusiv a gamei de produse a companiei”, a declarat pentru Wall-Street, Sandi Apostoloiu, directorul general al Burda Romania, filiala locala a grupului german Burda International.

El a mai precizat ca publisherul va analiza “toate procesele operationale in curs ale Sanoma Hearst” dupa ce tranzactia va fi aprobata de CC.
“Acest fapt va include si politici de angajare, contracte, sisteme de salarizare si bonificatii. Managementul va putea sa decida daca se impun schimbari, doar dupa ce se vor strange toate informatiile necesare. Totul va fi facut in conformitate cu legislatia actuala. Inainte de a lua orice decizie cu privire la reducerea de personal, dorim sa examinam toate structurile companiei, imediat ce vom avea acordul, inca in asteptare, al Consiliului Concurentei. Numai dupa o analiza amanuntita putem spune daca anumite pozitii trebuie sa fie integrate”, a mai spus Apostoloiu.

Criza a injumatatit jucatorii de pe piata glossy. Negocierile Burda-Sanoma Hearst au inceput in urma cu doi ani

Burda International, un grup cu 230 de reviste in 17 de tari, a achizitionat Sanoma Hearst Romania, o companie cu afaceri de 8,2 milioane de euro anul trecut si 21 de publicatii in portofoliu, dupa negocieri ce au durat aproximativ doi ani.

Cele doua companii nu au precizat valoarea tranzactiei.

Aceasta este cea de-a doua tranzactie importanta din media (presa scrisa si online) din ultimii doi ani, dupa ce in 2011 Ringier a cumparat Edipresse, publisherul Elle si Viva, elvetienii dorind ca astfel sa se extinda in zona de publicatii pentru femei.

Astfel, daca in urma cu doi ani erau sase jucatori mari pe piata locala a revistelor (Edipresse, Sanoma Hearst, Ringier, Mediafax Group, Burda si Attica Media), odata cu aceasta achizitie raman doar trei: Burda Romania, Ringier (editorul unor publicatii precum Elle, Viva, Unica, Avantaje, TV Mania, Psychologies) si Mediafax Group (The One, Pro TV Magazin, Glamour, CSID, GQ, Playboy)

Prabusirea veniturilor din media a dus la fuziuni si achizitii

Pe de alta, achizitia nu este surprizatoare avand in vedere scaderea dramatica a veniturilor din presa scrisa din ultimii cinci ani, una dintre solutiile de supravietuire ale companiilor din domeniu fiind astfel consolidarea pietei prin fuziuni ori achizitii.

In ultimii cinci ani, vanzarile de ziare si reviste au inregistrat micsorari importante pe masura ce romanii si-au redus cheltuielile, iar timp ce veniturile din publicitate s-au diminuat de patru ori, scazand de la circa 82 de milioane de euro in 2008 la in jur 19 milioane de euro de anul acesta, conform studiului Media Fact Book lansat de agentia de media Initiative Romania. Pe de alta parte, odata cu reducerea importanta a vanzarilor, companiile din domeniu s-au confruntat si cu probleme legate de incasarea banilor de la companiile de distributie de presa.

De altfel, ambele companii au fost anul trecut pe pierderi, acestea totalizand aproape cinci milioane de euro la o cifra de afaceri de 12,7 milioane de euro, conform Ministerului de Finante.

“Burda are convingerea ca toata gama de produse Sanoma Hearst Romania (SHR) se potriveste foarte bine cu portofoliul Burda Romania. SHR este un jucator mare pe segmentul revistelor glossy pentru femei si barbati, in timp ce noi avem o prezenta puternica in domeniile revistelor interactive si a celor de casa. Iar imbinarea fortelor celor doua companii poate fi benefica pentru cititori, pentru partenerii de publicitate si pentru personalul ambelor companii”, mai spune Sandi Apostoloiu.

Practic, prin aceasta tranzactie, Burda Romania devine unul dintre cele mai mari trusturi media din tara, ajungand la peste o treime din publicul tinta feminin din zonele urbane din Romania prin intermediul a peste 35 de titluri si mai mult de 40 de servicii media online.

Citeste si:

Cele doua companii au avut impreuna un tiraj brut de aproape 780.000 de exemplare in medie, pe editie, si in jur de 445.000 de copii vandute in medie, pe editie, intre ianuarie si martie anul acesta, conform datelor Biroului Roman de Audit al Tirajelor (BRAT). De fapt, tirajele si vanzarilor celor doua companii sunt chiar mai mari suma reiesita in urma calcului wall-street.ro reprezentand doar cifrele care au fost raportate catre BRAT.

Burda Romania, o companie care detine branduri precum Practic in bucatarie, cea mai bine vanduta revista din Romania (si a doua publicatie ca vanzari dupa tabloidul Click), Casa Lux, Ioana, Gradina mea de vis, isi adauga in portofoliu nume precum Harper’s Bazaar, Cosmopolitan, Marie Claire, Esquire, Men’s Health, Auto Motor si Sport si National Geographic.

Pe de alta parte, Burda Romania are in jur de 90 de angajati, in timp ce Sanoma Hearst Romania are circa 110 angajati.

Conducerea Burda Romania nu a oferit date despre cifra de afaceri si profitabilitatea/piederile pe care le-ar putea inregitra cele doua companii anul acesta, el afirmand ca o astfel de estimare va fi facuta doar dupa aprobarea achizitiei de catre Consiliul Concurentei.

Tranzactia nu implica si Sanoma Digital, compania care detine magazinuldecase.ro, unul dintre cele mai mari portaluri imobiliare de pe piata locala.

“Burda International GmbH achizitioneaza toate activitatile Sanoma Hearst in Romania. Portofoliile – print si online – achizitionate sunt doar cele ale companiei Sanoma Hearst Romania”, a precizat Apostoloiu despre Sanoma Digital.

In ceea ce priveste top managementul companiei, Sandi Apostoloiu va fi in continuare director general al Burda Romania, in timp ce Lucian Ionita este in prezent directorul general al Sanoma Hearst Romania.

“In acest moment asteptam aprobarea din partea Consiliului Concurentei. Pana atunci Burda Romania nu va interveni in procesele operationale, iar liniile de raportare raman neschimbate. Toate revistele isi urmeaza planurile deja aprobate. Este important ca fiecare angajat al celor doua companii sa ramana concentrat pe activitatile zilnice pentru a asigura in continuare succesul revistelor comercializate”, mai spune Apostoloiu.