Liderul pietei a ramas in continuare Brandient, compania condusa de Aneta Bogdan (foto) avand afaceri de circa 610.000 de euro anul trecut.

Printre proiectele de anul trecut ale companiei se numara repozitionarea SIVECO (dintr-o companie antreprenoriala, romaneasca intr-un jucator international in IT&C) si rebranduirea furnizorului de produse de birotica si papetarie RTC. De asemenea, 2012 a fost primul an complet in care agentia a fost prezenta si pe piata din Singapore, acolo unde conducerea Brandient a deschis un birou in urma cu doi ani.

Pe locul al doilea se afla Grapefruit, o companie care insa din 2010-2011 pune accentul pe zona de digital, o mare parte din veniturile companiei fiind in prezent generate de proiectele pentru online ori dispozitive mobile (tableta, smartphone). De exemplu, Ana Maria Bogdan, directorul general al companiei, afirma anul trecut ca in jur de 60-70% din veniturile agentiei sunt determinate de proiecte de digital.

Citeste si:

Pentru ca restul actionarilor s-au orientat tot mai mult catre segmentul interactiv Stefan Liute, fost cofondator si directorul de strategie al Grapefruit, a decis sa plece anul trecut dupa 13 ani petrecuti in companie. Astfel, in iunie 2012 el cu sotia sa, Adriana Liute, agentia Storience, o companie care in 2012 a avut afaceri de 74.000 de euro. Pana in iunie anul acesta agentia a ajuns la afaceri de 150.000 de euro si a lucrat pentru clienti precum Policolor, Lafarge, Alevia, HoneyWood, Shakespeare School, Zorile Store.

Daca cea mai mare companie de branding a fost si in 2012 Brandient, in schimb cea mai profitabila a fost Grapefruit.

Cele mai mari agentii de branding si design de produs au avut in 2012 putin peste 60 de angajati.