Difuzat cu o luna inaintea alegerilor legislative, spotul prezinta un premier "incognito" in uniforma si cu ochelari de soare si a avut succes pe retelele de socializare si in presa.

Aflat la putere din 2005, Stoltenberg explica in introducere ca a vrut sa se apropie de alegatori pentru a vedea care sunt preocuparile lor.
Luni, tabloidul Verdens Gang (VG) a dezvaluit ca cinci dintre cei 14 pasageri filmati cu ajutorul camerelor ascunse au fost alesi in urma unui casting pe strada.

"Sunt cinci persoane obisnuite care au fost intrebate daca vor sa participe la o inregistrare video pentru partidul laburist si care nu stiau nimic decat ca trebuie sa mearga sa caute un taxi", a confirmat pentru AFP Pia Gulbrandsen, o purtatoare de cuvant a partidului.

"Spontaneitatea lor era reala cand si-au dat seama ca soferul era premierul", a afirmat ea.
Fiecare a primit 500 de coroane (aproximativ 65 de euro) "ca multumire", potrivit partidului laburist. In plus, niciun pasager nu a trebuit sa plateasca aceasta cursa, dat fiind ca Stoltenberg nu are licenta de taxi.

Proprietarul agentiei de publicitate care a realizat inregistrarea, Kjetil Try - un apropiat al premierului - a explicat pentru VG recursul la un casting din necesitatea de a avea persoane disponibile la momentul dorit si reprezentative ca diversitate.

Citeste si:

Inregistrarea video a fost in general bine primita pentru partea sa umoristica chiar daca mai multi comentatori au subliniat ca aceasta se concentreaza mai mult pe surprinderea pasagerilor decat pe subiectele de fond pe care prim-ministrul sustine ca vrea sa le abordeze.

Potrivit acelorasi comentatori, in pofida succesului inregistrat, aceasta nu va fi suficienta pentru a-l ajuta pe Stoltenberg sa recupereze intarzierea fata de dreapta, favorita in sondaje inaintea scrutinului din 9 septembrie.