John Pallant, unul dintre cei mai premiati creativi ai companiei, coordoneaza mai mult de 70 de birouri din peste 50 de tari, el lucrand in cadrul agentiei de peste 25 de ani.

Ce sfaturi ar da Pallant tinerilor care viseaza la o cariera in industrie? In ciuda “stralucirii” acestei industrii, creativul de la Saatchi&Saatchi EMEA spune ca este un domeniu in care totul este despre munca. Cat despre intrarea in acest domeniu, nu este nici pe departe facil. Tinerii trebuie sa ajunga sa cunoasca oameni, sa castige experienta, pentru ca este o competitie mare pe foarte putine pozitii deschise in zona de creatie.

“Bugetele mai mici din industrie se simt. Sunt jumatate din oameni care fac de doua ori mai multa treaba”, spune Pallant, descriind practic situatia generala a economiei europene, nu numai a publicitatii. Totusi, Pallant atrage atentia ca in creatie bugetele mai mici nu afecteaza si nucleul business-ului “o idee buna nu costa neaparat mai mult decat o idee proasta, iar in cazul implementarii se aplica acelasi principiu”.

Implicarea este unul dintre elementele cheie in domeniu, dar pentru Pallant este in egala masura importanta si energia oamenilor. “Este importanta sa fie oamenii pozitivi, energici. Nu este o chestiune doar de talent. Sa fii creativ inseamna sa ai multe idei nu doar idei bune. Din 20 de idei ai una buna si abia din 20 de idei bune apare si una exceptionala”, a mai spus directorul regional de creatie al Saatchi. Iar in prezent in ceea ce inseamna aprecierea creatiilor publicitare, Pallant spune ca nu mai este nevoie doar de idei, ci si de rezultate, de un efect direct al produsului. De aici si importanta interactiunii, a implicarii audientei.

Pallant spune ca proiectului lui preferat este unul la care a lucrat este unul din anii ’90, de pe vremea cand era copy writer. Reclama extrem de premiata este un clip realizat pentru British Airways care rula in salile de cinema. Spotul publicitar intitulat "Surprise, Surprise" descria povestea unei femei, o actrita prezenta in sala de cinema, care isi prindea iubitul in Paris cu o alta femeie, scena care se derula pe ecanul de cinema. Pentru fiecare difuzare a reclamei actrita din public incepea sa se certe cu personajul masculin din reclama, ale carui replici inregistrate se coordonau perfect cu cele ale femei din sala de cinema. Pe langa acest proiect, Pallant spune ca o alta realizate majora este faptul ca anul trecut la Cannes agentia pe care o reprezinta a primit 11 premii Leul de Aur.

Citeste si:

In ceea ce priveste campania sa online preferata, este vorba de o creatie din Manilla, in care un baiat de 14 ani danseaza si ii canta prietenei sale un cantec de dragoste.

“Trendul in industrie este sa faci tot timpul lucruri noi, nu sa urmezi trendurile. Uneori trebuie doar sa incerci lucruri”, a mai spus Pallant, care considera ca pozitia in acest domeniu totul este despre energie, iar ca lider in domeniu trebuie sa fii ultimul care isi pierde entuziasmul. “Tu, ca lider, definesti dispozitia echipei”, spune Pallant.

Cat despre creatia publicitara in sine, aici este importanta participarea activa, iar miscarea este sa implici oamenii, spune Pallant oferind ca exemplu Beauty Inside a Intel si Toshiba, un serial online in care cineva este in fiecare zi in alt trup si in care spectatorii dau auditii pentru a juca in serial.

Totusi ca tendinta generala in industrie este faptul ca “tehnologia defineste unde mergem.Stiu companii care au oameni care nu fac decat sa prospecteze noi tehnologii”, a spus Pallant.

O alta schimbare in industrie este ca procesul de creatie este mai participativ, clientul este implicat mult mai mult, iar departamentele colaboreaza intre ele.

Integrarea digitalului este o alta directie importanta. “Tot ceea ce facem este in prezent este sustinut de componenta online”, a mai spus John Pallant.