Lansarea, prima de la anuntarea tranzactiei pentru vanzarea diviziei de telefoane mobile catre Microsoft, va include in total sase dispozitive mobile.

Astfel, Nokia va prezenta la 22 octombrie mai multe smartphone-uri Lumia bazate pe platforma Windows Phone, precum si smartphone-uri ieftine care utilizeaza software-ul S40 al companiei, au spus sursele. Tableta Nokia va rula folosind Windows 8.

Tableta, cu numele "Sirius", va intra pe un segment de piata aglomerat. Analistii se asteapta ca Apple sa anunte o noua versiune a iPad in ultimul trimestru, in timp ce Microsoft a imbunatatit recent tableta Surface.

Un purtator de cuvant al Nokia a refuzat sa comenteze asupra planurilor companiei. Initial, Nokia intentiona sa lanseze noile produse in luna septembrie, dar a amanat cu o luna prezentarea, ca urmare a anuntului privind vanzarea diviziei de telefoane mobile catre Microsoft.

Tranzactia cu Microsoft vine intr-un context dificil pentru Nokia. Compania, candva lider la vanzarile de telefoane mobile, a pierdut puternic teren pe piata smartphone in fata Samsung si Apple.

Problemele Nokia sunt mai profunde decat lipsa coordonarii intre productia telefoanelor si cea a soft-ului sau gama redusa de smartphone-uri, scrie Wall Street Journal.

Citeste si:

Telefoanele Lumia ale Nokia au rulat exclusiv sistemul de operare Windows incepand din 2011, dar bugetul redus de marketing si lipsa unei cereri puternice pentru Windows Phone au condus la declinul cotei de piata a companiei.

In declaratiile recente, conducerea Nokia a incercat sa evidentieze beneficiile tranzactiei cu Microsoft, o companie foarte profitabila si cu resurse financiare considerabile.

Nokia estimeaza ca aproximativ 1,3 miliarde de persoane folosesc in prezent telefoane produse de companie. Nu este clar, inca, daca preluarea diviziei de telefoane mobile de catre Microsoft va atrage clienti pentru urmatoarea gama de modele Lumia.

Microsoft si Nokia sustin ca eforturi mai puternice si mai bine coordonate de publicitate vor ajuta compania sa castige clienti pe piata smartphone.

Anul trecut, Nokia a cheltuit 21 de milioane de dolari in SUA pentru publicitatea telefoanelor, in timp ce Samsung a avut un buget de 401 milioane de dolari, iar Apple de 333 milioane de dolari, potrivit datelor firmei de cercetare Kantar Media.