Opran a preluat in luna aprilie a acestui an managementul Saatchi & Saatchi, Saatchi & Saatchi X si Pantone Studios dupa ce anterior a condus timp de doi ani agentia de BTL si shopper marketing Saatchi&Saatchi X.

"Cartea pe care mizam este integrarea serviciilor si schimbarea modelului in care construim branduri in aceasta revolutie digitala. Astfel, Saatchi & Saatchi se va concentra pe zona de crestere a brandurilor, iar obiectivul meu pentru 2013 si 2014 este sa devina foarte clar ca Saatchi&Saatchi este o companie cu servicii integrate care raspund digitalizarii. Ceea ce va vinde Saatchi&Saatchi este realizarea de idei foarte puternice care sa fie comunicabile pentru orice tip de canal. Trendul este sa conteze tot mai mult continutul, mesajul, valoarea pe care o adauga continutul pe digital. Toata lumea creste pe digital, dar intrebarea este cum cresti. Inainte conta foarte mult pentru client isa fie pe Facebook, acum, in schimb, sunt mai interesati de ce trebuiie sa fie acolo, de stau oamenii si cum comunica pe Facebook. Iar brandurile s-au sofisticat pentru ca inainte foarte multi clienti spuneau ca vor sa aiba o pagina pe Facebook. Si a durat pana oamenii au inteles ca Facebook nu este un mediu in care poti sa fortezi, ci trebuie sa fii acceptat de comunitate.", afirma Mona Opran.

Saatchi&Saatchi X trebuie sa devina un brand recunoscut pentru shopper marketing

Pe de alta parte, Saatchi&Saatchi X, o companie lansata in anul 2005 si care a devenit cunoscuta pe piata locala pentru activitatile de BTL (organizare de evenimente) va trebui sa devina recunoscuta ca un brand de shopper marketing.

"In Romania mai este mult loc de crestere pe segmentul de shopper marketing, iar noi in 2014 vom miza pe shopper marketing digitalizat. Fie ca va fi vorba de proiecte in magazine, supermarketuri, farmacii ori showroom-uri, vom folosi tehnologie noua si tot ce inseamna digital. Este un fel de shopper marketing 2.0. In shopper marketing toata lumea vrea sa scapa de tot ce inseamna literatura, hartie si sa mearga pe zona de tehnologie. Noi, de exemplu facem Metro Touch cu Metro, facem chioscuri pentru Enel. Nu mai vreau ca la anul Saatchi &Saatchi X sa fie un tot shop de BTL, chiardaca mai sofisticat, ci sa fie pur shopper marketing", afirma Opran.

Activitatile de shopper marketing sunt foarte populare in SUA, in timp ce in Romania aceasta specializare s-a dezvoltat in criza.

"Cat timp in Romania timp de zece ani s-a cumparat orice, iar timpul de petrecere in magazin era de o ora si jumatate, in timp ce in Europa de 45 de minute, la noi se punea accentul pe entertainment, totul era o feerie. Nu a fost nevoie de shopper marketing, nu a fost nevoie de proiecte speciale pentru ca oamenii veneau oricum. Acum oamenii au un alt comportament de consum, mult mai sanatos, sa intreaba de ce si cum cumpara. Acum are sens sa vii cu proiecte, cu teorii, iar noi vom miza pe tehnologie pentru a ne diferentia", mai spune oficialul Centrade Saatchi&Saatchi.

Investitie de cateva zeci de mii de euro intr-un studio pentru Pantone

Pe de alta parte, Pantone Studios va fi in continuare compania care va produce materialele necesare pentru campaniile pe care le propun agentiile din grup, incepand de productie de hartie, la standuri, la zona de foto si audio-video.

In cazul Pantone, managementul va pune accentul tot mai multe pe proiecte de digital. De altfel, pana la finalul anului, ori la inceputul anului viitor compania va avea un studio de productie de continut video pentru mediul digital, ceea ce inseamna o investitie de cateva zeci de mii de euro.

Citeste si:

Pentru cele trei companii cu afaceri estimate la circa 10 milioane de euro anul acesta lucraza 97 de persoane. Dintre aceste in jur de 20 sunt specialisti in digital, iar restul sunt specialisti in brand.

"Anul acesta vom mai angaja specialisti in digital si nu reducem personalul pe brand. O alta mare miscare importanta este ca de cateva luni Saatchi&Saatchi nu mai are client service pentru ATL, digital, BTL. Client service-ul trebuie sa stie indeajuns de bine ce se intampla in industrie incat sa inteleaga businessul clientului si mai departe sa coordoneze expertizele de care este nevoie in proiectul respectiv. Practic, am creat oameni hibrizi de client service, iar companiile nu vor mai lucra cu 3-4 oameni, ideile care se vor naste vor fi mult mai bine corelate si bugetele folosite mai eficient", afirma Opran.

Printre cei mai mari clienti ai agentiei de creatie Saatchi&Saatchi se numara Procter&Gamble, Raiffeisen Bank, Enel, Astra Zeneca, Intersnack, Toyota, Visa, Tuborg, Rompetrol.

Cele trei companii sunt parte a Centrade Saatchi&Saatchi, un grup cu 250 de angajati si care va avea anul acesta o cifra de afaceri de circa 58 de milioane de euro si un profit net 1,8 milioane de euro.

Agentiile din Centrade Saatchi&Saatchi, un grup condus de Radu Florescu, sunt Zenith Media Comunications (media) Saatchi and Saatchi ( agentie de creatie), Saatchi & Saatchi X Publicitate (organizare de eveniment -- BTL), Saatchi & Saatchi Public Relations (relatii publice), Pantone Studios (productie), Kubis Interactive - birouri Bucuresti & Houston (online), Chainsaw Europe (servicii de post-productie audio & video), Epidemic (agentie de comunicare; fonduri publice) si Cable Direct (regie de vanzari).