Insa costurile de difuzare extrem de mici, comparativ cu cele din media, posibilitatea de a asculta radioul inclusiv in miscare, precum si sansele mai mici de a schimba postul atunci cind incepe calupul publicitar fac ca avantajele promovarii unui produs prin intermediul radioului sa fie numeroase si deloc de neglijat. In plus, majoritatea firmelor care merg pe mina frecventelor joaca de multe ori la dublu, alegind mai multe medii de promovare pentru un impact sigur la public.

Concurenta acerba

Majoritatea firmelor apeleaza la agentii de publicitate pentru a crea un spot audio, acestea din urma fiind si cele care negociaza contractele cu anumite posturi, astfel incit publicul-tinta al radioului sa convearga cu cel al produsului promovat.

Citeste si:

„Conteaza enorm cui te adresezi, daca iti faci reclama la un post generalist sau la unul de nisa. Este la fel ca in televiziune sau in presa tiparita. Nu poti sa cumperi spatiu publicitar in «Gazeta Sporturilor» cind tu vinzi Pampers“, este de parere Liviu Bujenita, manager de vinzari la reteaua Info Pro. Tot el sustine ca cel mai scump spatiu publicitar este dimineata, in intervalul orar 8-10, atunci cind se ating cotele de maxima audienta.

„Dupa aceste ore, audienta scade exponential. Spatiul nostru de difuzare pentru 30 de secunde, cit este o reclama standard, costa intre 220 si 280 de euro, in functie de pachet sau daca distributia este regionala sau nationala“, mai spune Bujenita.

De altfel, difuzarea zonala a reclamelor conteaza enorm pentru anumite companii atunci cind aleg un post sau altul. Spre exemplu, obligatiile care decurg din licenta Europei FM ii interzic sa emita un spot intr-un singur oras, ceea ce reprezinta un impediment pentru firmele locale sau cele cu un target fixat pe un anume oras.

Sursa: http://www.cotidianul.ro/index.php?id=4630&art=106&cHash=760ebc6e39