Compania care detine monopolul gazului in Rusia este urmata de asa-numita „Marea Troika” a operatorilor telecom MTS, brand care valoreaza 6 milioane de dolari, Beeline, cu o valoare estimata la 4,8 milioane de dolari, si Megafon.

Clasamentul celor mai puternice 40 de branduri rusesti a tinut cont de performantele financiare ale brandului, rolul pe care il are in luarea deciziilor in cazul unei achizitii si puterea complexa a brandului. Acesta din urma include zece sub-factori dupa care a fost evaluat feedback-ul pozitiv despre companie primit de la consumatori, clienti si lideri de opinie si cel lasat in media traditionale si social media.

Un sondaj finalizat la sfarsitul lui 2012, care masoara cantitatea de critici si cuantifica expunerea unei companii sau a unui proiect la probleme controversate, a numit Gazprom cel mai popular brand rusesc. Totusi, intre 2011 si 2012, aceeasi companie a trebuit sa faca fata celui mai mare numar de reclamatii si critici.

Citeste si:

Recent, insa, seful antitrust al UE a declarat ca autoritatea de reglementare este pregatita sa acuze exportatorul de gaze Gazprom pentru abuz de dominare in Europa Centrala si de Est. Aceasta ar inseamna o amenda de pana la 15 miliarde de dolari.

Interbrand este o companie americana globala care ofera consultanta in branding si care organizeaza anual din 2009 „Best Global Brands”, topul celor mai puternice branduri din lume.