Publicitatea outdoor a ajuns intr-o noua etapa de dezvoltare. Pe linga panouri, din toamna acestui an vom fi informati si prin intermediul mobilierului stradal.
In curind, cabinele telefonice impinzite prin oras nu vor mai avea doar destinatia de baza. La fel si toaletele publice sau spatiile de parcare pentru biciclete care isi vor diversifica utilitatea. Cel mai probabil din toamna acestui an, companiile de outdoor (panotaj stradal) din Romania vor introduce un nou tip de suport pentru reclame.

Este vorba despre mobilierul stradal, intilnit in majoritatea tarilor occidentale. Mai precis, pe linga panourile publicitare amplasate la fiecare intersectie importanta din marile orase, romanii vor putea folosi toalete ecologice ale caror usi se inchid si se spala automat sau cutii special create pentru a gazdui o bicicleta. Toate acestea infasurate in reclama. Mobilierul stradal este compus din statiile de autobuz, cabinele telefonice, toaletele publice sau mobilierul de bicicleta. Trebuie sa tinem cont insa de faptul ca acestea trebuie sa se potriveasca cu arhitectura orasului, sustine Lucian Palaz, Chief Executive Officer Affichage Romania, compania care a intrat recent pe piata autohtona prin preluarea Churchill View. Potrivit acestuia, in urmatoarea perioada primaria va organiza licitatii pentru aceste spatii. Affichage intentioneaza sa dezvolte in Bucuresti un proiect ce vizeaza mobilierul stradal in valoare de aproximativ trei-patru milioane de euro.

Preluari spectaculoase

Pe linga faptul ca va permite advertiserilor un nou suport prin care isi vor putea promova produsele, aparitia mobilierului stradal ar putea schimba ierarhiile in industria de profil. Sau cel putin competitia din piata va fi tot mai acerba. Pe termen mediu dorim sa ajungem pe locul doi. Ca parte din strategia noastra, vrem sa dezvoltam retelele actuale si sa implementam conceptul de mobilier urban, a mai spus Palaz.

Oricum, in ultimii ani piata a fost zguduita de o serie de achizitii destul de spectaculoase. Este vorba despre preluarea, in septembrie 2005, a companiei Beta Cons de catre Outdoor Akzent, firma detinuta de consortiul cu sediul la Viena, Epa. Tot anul trecut, dar in prima parte a anului, acelasi grup Epa, prin Akzent, a cumparat 85% din actiunile Euromedia SA. La toate acestea, se adauga preluarea anuntata oficial ieri a Churchill View de grupul Affichage din Elvetia.

La ora actuala, principalii jucatori din piata de outdoor sint Euromedia, lider de piata cu aproximativ 10.000 de suporturi si o acoperire de 60 de orase, News Outdoor Romania, cu 3.500 de suporturi, si Affichage Romania, care detine in jur de 1.500 de panouri in 45 de orase importante.

Sursa: http://www.cotidianul.ro/index.php?id=5802&art=14147&cHash=b334fff6bc

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri