Cercetarea a fost realizata de Gemius si partenerii sai in 7 tari europene: Republica Ceha, Ungaria, Lituania, Polonia, Romania, Slovacia si Ukraina. Studiul a fost realizat pe Internet in forma unui chestionar “pop-up”, adica selectie aleatorie, in luna mai a acestui an.

Studiul demonstreaza faptul ca majoritatea internautilor romani au o atitudine pozitiva asupra publicitatii online, conform unui comunicat al companiei Gemius. Mai mult, acesta arata care este comportamentul lor fata de publicitatea online si imaginea pe care o au despre companiile care isi promoveaza produsele sau serviciile online.

Respondentii au fost rugati sa evalueze diferite formate publicitare si sa le indice pe acelea pe care le cunosteau si pe care le considerau agreabile.

Conform studiului, 67% din respondenti au declarat ca accepta publicitatea online ca fiind un pret pentru accesarea gratuita a websiturilor. In timp ce mai mult de jumatate din respondenti considera ca reclamele apar prea des pe Internet, 36% dintre ei sustin ca acestea sunt emise intr-un numar adecvat si acceptabil.

Reclamele online, informative, creative si interesante

Citeste si:

Studiul arata ca in general, reclamele online sunt percepute ca fiind informative, creative si interesante. Mai mult decat atat, reclamele online sunt considerate eficiente de peste 50% din respondenti, un procent semnificativ pentru piata romaneasca online.

Atitudinea pozitiva asupra campaniilor online reprezinta o parghie spre opinia advertiserilor. Conform opiniei a 49% din respondenti, companiile care isi promoveaza serviciile pe Internet, sunt moderne. Nu mai putin de 28% dintre utilizatorii de Internet au afirmat ca acestea sunt avansate tehnologic, dinamice si inovative. Aceste rezultate indica influenta puternica a Internetului ca un mediu excelent de branding.

Peste 50% din respondenti au identificat “banner-ul” si “e-maililing-ul”, in timp ce foarte putini au recunoscut formatele “interstitial”, “brandmark” si “skyscraper” (cele mai complexe si diferite formate, toate sub 20% din raspunsuri). Dintre toate formatele prezentate, “streaming-ul”, “banner-ul” si linkurile sponsorizate sunt cele favorite. Cele mai putin agreate sunt “pop-up-ul” si “interstitial-ul”, ceea ce dovedeste ca formatele mai putin intruzive sunt placute de catre respondenti.

Conform studiului, eficienta campaniilor online depinde in mare parte de brandul promovat, si de caracteristicile acestuia, voturile in acest caz fiind de 36%, dar si de executia creativa, care au avut 29% dintre raspunsuri.

Gemius SA este o companie internationala, prezenta in peste 10 tari est-europeene, specializata in studii de cercetare pe Internet - de la monitorizari de trafic online, monitorizarea audientei online, a eficientei campaniilor publicitare pe internet, pana la studii AdHoc, studii de Branding sau profilul userilor ce au avut contact cu campaniile publicitare online.