De asemenea, 23% dintre ei considera ca situatia economica este stabila, 4% ca se depreciaza usor, iar 5% ca este in declin puternic.

Pe de alta parte, 57% dintre executivi sunt increzatori in cresterea fortei de munca (fata de 20% in 2012), 52% in cresterea veniturilor corporative (15% in 2012) iar 43% in cresterea disponibilitatii creditarii (de la 10% in 2012).

Topul prioritatilor consiliilor de administratie ale companiilor de media si divertisment a suferit, de asemenea, cateva modificari. Astfel, 66% dintre executivi declara ca, in prezent, pun un accent mai mare pe eficienta si controlul costurilor decat cu un an in urma. Gestionarea riscurilor este in topul prioritatilor pentru 60% dintre companiile analizate, guvernanta corporativa pentru 57% dintre companii, relatiile cu investitorii in 53% dintre companii; aspectele de reglementare – in 50%; atragerea si retinerea talentelor - in 47%, iar alocarea de capital - in 43% dintre companiile chestionate.

"Pe masura ce ne apropiem de sfarsitul anului 2013, devine tot mai clar ca industria de media si divertisment este optimista cu privire la anul care urmeaza. Cresterea increderii companiilor in economia globala, concentrarea acestora pe investitii in produse si servicii de baza, precum si o perspectiva imbunatatita asupra tranzactiilor anticipeaza potentiale tranzactii mai mari si mai importante in industria de media si divertisment", spune Tom Connolly, lider global al departamentului de asistenta in tranzactii, media & divertisment in cadrul EY.

Ce spun managerii din media&divertisment:

• 79% dintre executivii din companiile de media si divertisment cred ca mediul de reglementare incurajeaza initiativele de crestere ale companiilor.

• 73% se asteapta la o crestere in urmatoarele 12 luni. 62% cred ca economia globala va creste cu 1%-3%; 11% cred ca va creste cu 3%-5%; 20% cred ca nu va fi nicio crestere, iar 7% cred ca va fi o crestere negativa.

• Locurile de munca din industria de media si divertisment sunt relativ sigure, cu doar 13% dintre directorii executivi indicand ca au de gand sa reduca numarul de locuri de munca. 55% isi propun sa-si mentina numarul curent de locuri de munca iar 32% sa il creasca.

• 85% dintre executivi considera disponibilitatea creditarii fie stabila, fie imbunatatita, in comparatie cu 55% cu un an in urma.

Citeste si:

• 57% dintre executivi spun ca intentioneaza sa utilizeze un procent mai mare de numerar pentru a finanta tranzactii. 25% inclina spre finantarea pe datorie, iar 18% vor lua in considerare, mai degraba, finantarea tranzactiilor din capitaluri proprii.

• Dupa o perioada de incertitudine, se pare ca exista o revenire a dinamicii pietei, cu 53% dintre executivi care declara ca se concentreaza pe crestere in urmatoarele 12 luni, in comparatie cu doar 39% in urma cu un an. 32% dintre executivi au indicat ca reducerea costurilor si eficienta operationala vor fi prioritare pentru ei iar pentru 13% - mentinerea stabilitatii.

• 74% dintre executivi se asteapta ca volumul de tranzactii de fuziuni si achizitii sa se imbunatateasca anul viitor, 21% cred ca va ramane la fel, iar 5% spun ca va scadea.

• 25% dintre executivii din companiile de media si divertisment prevad realizarea de achizitii in 2014

• Se proiecteaza un interes mai mare din partea companiilor pentru pietele emergente in anul urmator, cu 43% dintre executivi care declara un interes marit din partea companiilor lor pentru pietele emergente.

Raportul are la baza un sondaj derulat in randul directorilor executivi din companiile mari de media si divertisment din intreaga lume.
Studiul a fost realizat in septembrie anul acesta iar pentru acesta au raspuns executivi din 56 de companii de media si divertisment. Veniturile acestor companii variaza intre mai putin de 500 de milioane de dolari si peste 5 miliarde de dolari.