Astfel, valoarea pietei de publicitate online pe primul semestru al anului in curs a fost de 45,5 mil lei, in scadere cu 2% comparativ cu primul semestru al anului 2012.

Pe primele trei locuri in topul celor mai mari investitori se numara companiile de telecomunicatii , cu 7,3 milioane de lei, sectorul bancar (4,4 milioane lei) si auto (4,2 milioane lei).

Belciu, PwC: Rezultatele pe primul semestru al anului 2013 pot sa fie un incident de etapa

,,Publicitatea online continua sa aiba un bun potential de crestere pe termen mediu si lung, iar rezultatele pe primul semestru al anului 2013 pot sa fie un incident de etapa, in conditiile in care bugetele de marketing ale companiilor au fost sub presiune in aceasta perioada. Este insa nevoie de mai mult timp pentru ca marketerii sa se deprinda cu posibilitatile oferite de mediul online, iar companiile de media si advertiserii trebuie sa identifice noi modalitati de a livra rezultate cuantificabile clientilor de publicitate online pentru a-i determina sa investeasca in promovare, chiar si in conditiile economice dificile actuale”, a declarat Bogdan Belciu, partener pentru servicii de consultanta pentru management, PwC Romania, firma care deruleaza studiul ROADS pentru IAB Romania.

In privinta formatelor, cele “embedded” raman cele mai utilizate in publicitatea online in primul semestru din 2013, urmate la o distanta considerabila de “interruptive formats”.

De asemenea, se observa o tendinta de scadere, atat fata de semestrul similar (S1) al anului trecut (2%), cat si fata de cea de-a doua jumatate a anului – S2 2012 (fata de care s-a inregistrat o scadere de 12%).

Citeste si:

Anul acesta, au fost incluse pentru prima data si o serie de agentii de media, in scopul masurarii investitiilor si in retele externe, nu doar la publisherii autohtoni. Au fost introduse 3 segmente noi: search engines, social media si foreign networks.

“Astfel, numarul companiilor participante la studiu a ajuns la 23, in conditiile excluderii a doua companii care nu au furnizat datele in timp util. Acest demers va continua si pentru editiile din anii viitori”, explica realizatorii studiului.

Tinand cont de valoarea raportata de grupul de referinta, scaderea pietei este si mai abrupta – de 23% fata de iulie-decemgrie 2012 si 17% fata de ianuarie-iunie 2012.

Cristi Petriceanu, IAB: Inceputul anului a fost foarte prudent

,,Inceputul anului a fost unul foarte prudent in ceea ce priveste investitiile in publicitatea online – asa cum ne dam seama din rezultatele primului semestru, este un an de incercare pentru publisherii locali. Ne asteptam, insa, la o revigorare pentru a doua jumatate a anului 2013, o crestere probabil generata si de perioadele de promotii si stimulare a cumparaturilor. Anul acesta, am introdus in studiul ROADS si agentiile media, iar cele trei segmente noi (search engines, social media si foreign networks) cu siguranta ne vor ajuta sa identificam mai clar structura investitiilor in publicitate online si sa sporim relevanta studiului. Asteptam in editiile viitoare si mai multi participanti din aceasta categorie”, a declarat Cristi Petriceanu, presedintele Interactive Advertising Bureau (IAB) Romania.

Studiul ROADS (Romanian Online Advertising Study) reprezinta studiul cel mai important pentru industria locala de advertising online din Romania. Acesta ofera date relevante despre incasarile nete provenite din publicitate online și contorizeaza atat datele furnizate de catre publisherii care vand direct din propriul portofoliu de site-uri, cat pe și cele furnizate de catre regii.
Cel mai recent studiu ROADS a fost realizat pentru primul semestru al anului 2013, pe un esantion de 23 de companii, care reprezinta aproximativ 1.280 dintre site-urile existente in Romania.