Serialele si programele TV au capacitatea de a modifica simtul gustativ al telespectatorului, potrivit unui studiu realizat de compania britanica Mindlab, informeaza dailymail.co.uk, citat de Mediafax.

Astfel, serialul "Downton Abbey" face ca bauturile sa aiba un gust "mai elegant", iar sitcomul "Only Fools and Horses" ofera bauturilor o aroma "distractiva".

"Uitati de faptul ca trebuie sa alegeti vinul potrivit pentru mancarea potrivita - ceea ce trebuie sa faceti este sa combinati bautura cu programul TV pe care il urmariti", spune autoarea acestui articol publicat pe site-ul tabloidului Daily Mail.

Potrivit unui studiu recent, alegerea unui anumit program TV poate sa modifice gustul bauturilor servite la masa festiva de Craciun.
Astfel, un vin din categoria Cabernet Sauvignon trebuie insotit cu vizualizarea episodului special de Craciun al serialului "Downton Abbey", iar vinul Chardonnay trebuie gustat in timp ce telespectorul urmareste episodul de Craciun al serialului "Eastenders".

Studiul a fost realizat de compania Mindlab pentru lantul de magazine Aldi. Autorii sai au invitat 50 de persoane sa acorde note mai multor tipuri de bauturi - vin, bere si coniac - in timp ce urmareau patru episoade speciale de Craciun ale unor seriale TV.

Fara ca participantii sa stie, bauturile servite au ramas mereu aceleasi, desi aromele si caracteristicile detectate de participanti s-au schimbat in mod considerabil in functie de tipul programului TV urmarit.

Se pare ca serialul "Downton Abbey" a produs cel mai puternic raspuns, participantii spunand ca bauturile lor par "mai elegante si mai rafinate" atunci cand urmaresc acest show TV, care se bucura de o mare popularitate.

Participantii au fost, totodata, mai tentati sa aleaga aromele englezesti traditionale in timp ce urmareau acest serial a carui actiune este plasata in epoca edwardiana.

Acestea includ vanilie, menta si cirese pentru vinul rosu, arome florale pentru bere si arome de trandafir, lemnoase si de stejar pentru coniac.

Autorii studiului au sugerat ca, pe baza acestor preferinte exprimate, un vin Cabernet Sauvignon cu arome puternice de fructe, de vanilie sau de menta ar fi vinul rosu perfect pentru seara de Craciun, cand telespectatorii britanici vor urmari cele mai recente aventuri ale familiei Crawley din "Downton Abbey".

Atunci cand au urmarit sitcomul "Only Fools and Horses", 16% dintre respondenti au spus ca bauturile servite erau "amuzante", 22% au spus ca acestea sunt "reconfortante", iar 11% au spus ca sunt "placute".

Ei au fost, totodata, mai dispusi sa aleaga aromele dulci si fructuoase precum bauturile Pina Colada preferate de personajul DelBoy din sitcomul "Ony Fools and Horses".

Voluntarii au preferat aroma de cireasa pentru vinul rosu, cea fructuoasa din bere si cele de piersica, mar si lamaie pentru vinul alb.
Atunci cand voluntarii urmareau emisiunea "Strictly Come Dancing" (versiunea britanica a show-ului "Dansez pentru tine"), bauturile au fost considerate mai amuzante, mai invioratoare si mai elegante, in functie de tema si costumele acelui episod.

In schimb, voluntarii care urmareau serialul "EastEnders" au spus ca bauturile lor aveau un gust "mai invigorator" si "mai viu", insa, in total, acestea li se pareau "mai putin rafinate".

In mod traditional, oamenii de stiinta au crezut ca limba, nasul si creierul sunt organele care schimba felul in care oamenii apreciaza aromele bauturilor si preparatelor culinare.

Studii mai recente au evidentiat faptul ca imaginile pe care oamenii le vad pot fi si ele un element la fel de important.

Insa nu doar programele TV urmarite pot influenta gustul bauturilor. Potrivit unui profesor britanic, camera in care se afla o persoana poate sa aiba un impact major asupra felului in care acea persoana percepe gustul bauturii sale.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri