Ambalajul a devenit in ultima perioada unul dintre cele mai importante criterii de achizitionare a unui produs. O prezentare buna a produselor comercializate creeaza o prima imagine, care are un rol esential in decizia de cumparare.

Daca pina nu demult firmele romanesti nu puneau prea mult accent pe modul in care isi „imbracau“ marfa, in ultima perioada concurenta produselor importate i-a determinat sa-si schimbe optica asupra ambalajelor. Pentru ca diferentele de abordare a ambalarii intre companiile autohtone si cele straine au devenit tot mai evidente, numarul firmelor romanesti care obisnuiau sa-si reduca din cheltuieli folosind ambalaje ieftine scade cu fiecare an.

Cea mai mare importanta o dau ambalarii multinationalele, care au o adevarata cultura in ceea ce priveste alegerea ambalajelor. Pe linga functia de inmagazinare a produselor, ambalajele trebuie sa ofere conditii propice de pastrare, flexibilitate si accesibilitate. Ambalajul utilizat reprezinta interfata dintre produsul comercializat si cumparator, in cazul celor de prezentare, si are rolul de a proteja produsul in cazul ambalajelor de transport.

Ambalajul asigura succesul

Importanta ambalajului este atit de mare, incit acesta poate contribui la succesul sau insuccesul unei afaceri. Specialistii in domeniu spun ca modul in care este prezentat poate contribui in proportie de 20% la succesul produsului. Ambalajele reprezinta reteta unei afaceri de succes. Un ambalaj inteligent atrage clientul si vinde produsul. Daca este bine ales, ambalajul confera produsului distinctie si siguranta in ochii consumatorului si poate genera producatorului economii majore in procesul tehnologic, sint de parere specialistii firmei Can Pack.

Citeste si:

Romanesti, adica de slaba calitate

Sint anumite sectoare economice pentru care ambalajele sint foarte importante. Astfel, cosmeticele, bauturile, mai ales cele racoritoare, dar si lactatele au nevoie de ambalaje de calitate superioara. Din pacate, in Romania sint fabricate putine ambalaje si, de multe ori, acestea nu se ridica la nivelul celor din strainatate. Potrivit estimarilor celor din domeniu, productia interna acopera sub 40% din cererea de ambalaje. Sint importate in general cele care nu se pot fabrica in Romania din motive tehnologice. Din pacate, daca ambalajul este importat, costurile sint mai mari si pretul produsului este mai ridicat.

Sapte straturi protectoare pentru lactate

In cazul cosmeticelor, chiar daca notorietatea firmei si continutul produsului sint importante, designul ambalajului poate fi decisiv in momentul achizitionarii. Producatorii romani se pling ca pe rafturile de produse cosmetice se observa clar diferenta dintre ambalajele produselor romanesti si ale celor importate.

Sursa: http://www.cotidianul.ro/index.php?id=5910&art=14458&cHash=dae9b15f23