Anul trecut a fost unul foarte agitat mai ales in zona de productie alimentara si bunuri de larg consum, in prima parte din 2013 mai multi producatori de lactate si carne confruntandu-se cu cu scandalul carnii de cal sau al laptelui care continea cantitati minore de aflatoxina.

In 2013 Rogalski Damaschin Public Relations a avut venituri (fee-uri din consultanta) mai mari decat in 2012, insa cifra de afaceri a fost similara. Agentia a inregistrat in 2012 o cifra de afaceri de 867.000 de euro si un profit net in jurul a 102.000 de euro, potrivit Ministerului de Finante.

“Pentru ca suntem consultanti, bugetam mai putin cifre de afaceri si mai mult venituri provenite din fee-uri. Din experienta ultimilor ani, primele trei trimestre sunt relativ similare ca dinamica, practic diferenta de crestere o faci in ultimul trimestru. Daca nu se inrautateste climatul economic, ma astept sa incheiem 2014 cu venituri similare lui 2013, desi e greu de anticipat acum ce impact vor avea alegerile prezindentiale de la sfarsitul anului viitor asupra intregului climat economic si social”, explica Rogalski.

Pentru companie lucreaza 12 consultanti in comunicare, impartiti intre divizia de consumer (coordonata de Alina Damaschin) si cea corporate (condusa de Eliza Rogalski).

In 2013 agentia a pus accentul pe consultanta strategica

“Consultanta strategica este domeniul pe care ne-am consolidat in 2013 si ma astept ca aceasta tendinta sa continue. Traim niste vremuri complicate in care reputatia devine o notiune valoroasa si practica pentru oamenii de afaceri si pentru companii”, mai spune fondatoarea Rogalski Damaschin Public Relations.

Domeniul relatiilor publice era estimat la circa 30 de milioane de euro anul trecut, iar majoritatea managerilor din piata mizau pe o crestere a pietei de circa 5-10%. Cei mai mari jucatori din PR (in functie de cifra de afaceri din 2012) sunt McCann PR, Graffiti Public Relations, Nicola Porter Novelli, GMP PR si Oxygen PR.

Rogalski: Sper ca nevoia de "pozitionare sociala" va impulsiona piata in 2014

“Piata nu va scadea in 2014, simt ca 2013 s-a miscat deja spre revigorare. Sunt companii care au invatat lectii amare pe propria piele si care s-au reintors spre PR. Cred si sper din tot sufletul ca cel mai important factor care va impulsiona piata in 2014 va fi nevoia de <<pozitionare sociala>> a brandurilor, a companiilor si a liderilor si ma astept ca acestia sa se raporteze relevant la ceea ce este prioritar pentru societate. Desi va fi un an cu multa galagie sociala -vom vedea oameni in strada, promisiuni, revoltati, misionari si salvatori – ma astept la o continuare a ceea ce a devenit brusc evident in 2013 din perspectiva brandurilor . Adica lipsa de transparenta distruge rapid si ireversibil credibilitatea greu si scump castigata in ani de zile”, afirma Eliza Rogalski.

Citeste si:

Cei patru cofondatori ai agentiei (Eliza Rogalski, Dragos Grigoriu, Corina Grigoriu si Florina Varzariu) au semnat anul trecut un pact de optiune de cumparare, prin care Eliza Rogalski si Alina Damaschin (managerul diviziei de consumer si creative leader) pot sa cumpere de la Dragos Grigoriu, Corina Grigoriu si Florina Varzariu actiunile pe care acestia le detin in companie, cu conditia indeplinirii unor criterii de performanta financiara.

Practic, prin acest pact, cel tarziu in 2016, Eliza Rogalski si Alina Damashin vor detine compania de comunicare integral, in proportii egale.

Printre clientii agentiei se numara Agricola Bacau, Amnesty International, AbbVie, Banca Romaneasca, Bristol Myers Squibb, Carpatair, Draexlmaier, Forum Film, Fundatia Pretuieste Viata, Generali, Green Group Romania Holdings, Mares Danilescu Mares, Novartis, KRUK International, LeasePlan Romania, Orkla Foods Romania, Regina Maria, Rompetrol, Romtelecom, Siemens Romania, Sloop, Sony Mobile Communications AB, World Vision.

In 2013 agentia a castigat conturile Rompetrol, Draexlmaier, Carpatair, Orkla Foods Romania, Amnesty International, Sloop, Green Group Romania Holdings, Novartis, AbbVie, Mares Danilescu Mares, Bristol Myers Squibb.

Eliza Rogalski, despre cele mai importante trei tendinte in relatii publice:

Valoarea produsului de PR va creste. Ma refer nu doar la contributia concreta pe care PR-ul o aduce oricarei afaceri cat si la perceptia generala de profesie cu rol social.
Al doilea este ca vom asista la un reviriment al jurnalismului.
Al treilea este ca vom obosi cu totii de atata socializare si vom incepe sa devenim mai sociali.