Editiile digitale ale volumului "Mein Kampf" au devenit in mod surprinzator un hit, potrivit scriitorului si jurnalistului Chris Faraone, care a sugerat ca popularitatea manifestului lui Adolf Hitler este in crestere intrucat in prezent acesta poate fi citit de pe propriile tablete, in intimitate, informeaza theguardian.com, citat de Mediafax.
Chris Faraone a scris pe site-ul Vocativ.com ca "mai mult de o duzina de versiuni in limba engleza gratuite ale «Mein Kampf» au fost descarcate de peste 100.000 de ori numai de pe site-ul bibliotecii digitale Internet Archive", in timp ce versiuni digitale cu plata au fost descarcate de pe site-ul Glenn Beck, dar si de pe iTunes.
De asemenea, o versiune digitala a cartii lui Adolf Hitler, care are pretul de 99 de centi, se afla pe primul loc in topul celor mai vandute eBook-uri de pe site-ul Amazon.com, din sectiunea "Propaganda si Psihologie politica".
In Marea Britanie, tot o versiune a "Mein Kampf" in format eBook conduce topul celor mai bine vandute carti digitale de pe Amazon.co.uk, din sectiunea cartilor de propaganda, fascism si nazism, aflandu-se pe locul al doilea intre cele mai vandute carti din sectiunea de lucrari dedicate stiintelor politice.
Cartea "Mein Kampf" (Lupta mea) a fost scrisa de Adolf Hitler in timp ce se afla in inchisoare, in 1924, dupa o tentativa de puci.
Cartea nu este interzisa de legea germana, insa autoritatile din landul Bavaria - care detine drepturile asupra acesteia - vegheaza cu strictete ca acest volum sa nu fie reeditat, pentru a evita eventuala lui exploatare de gruparile neonaziste.
Volumul "Mein Kampf" este, in schimb, autorizat in Statele Unite ale Americii si in Marea Britanie, in numele libertatii de exprimare, si face parte din lecturile care l-au inspirat pe Anders Behring Breivik, autorul crimelor din 22 iulie din Norvegia.
"Mein Kampf", care promoveaza ideologia nazista si ura rasiala, intra in domeniul public la 1 ianuarie 2016, la 70 de ani de la moartea lui Adolf Hitler. Numerosi juristi, istorici, filosofi si editori solicita aplicarea unui "marcaj" cu caracter universal si lamuritor, la fel ca pentru tigarete si alcool, care sa insoteasca difuzarea volumului "Mein Kampf" de Adolf Hitler.

Sursa foto: the-savoisien.com