Conducerea Kanal D, al treilea cel mai vizionat canal de televiziune de pe piata locala, mizeaza pe o crestere de 30% a veniturilor anul acesta, a declarat pentru wall-street.ro, Claudia Ion, directorul de vanzari al postului.

Canalul a avut o crestere de circa 27% a veniturilor in primele 11 luni ale anului, majorarea fiind determinate de audientele mai mari fata de 2012, dar si de faptul ca postul de televiziune detinut de turcii de la Dogan de la a majorat preturile cu aproximativ 10% anul trecut.

“Suntem nevoiti sa le marim si anul acesta pentru ca pe toti ne costa mai mult productia de continut decat pretul cu care il vindem, pentru ca toate companiile de televiziune au raportat pierderi. Cand cererea de publicitate a scazut, a fost si o scadere abrupta a preturilor, dar din toamna trecuta am constat o cresterea a cererii si din septembrie si pana la finalul am fost sold-out. Ceea ce s-a vazut in rapoarte a fost o incarcare 100%, dar cererea a fost de 140% deci nu am putut onora toate comenzile si pentru ca spatiul este limitat, normal ar fi sa marim preturile”, explica Claudia Ion.

Printre productiile care aduc cele mai mari audiente pentru Kanal D se numara Suleyman Magnificul, Stirile Kanal D, Wowbiz, Asta-i Romania, Ochii din umbra, Teo Show.

Anul trecut Kanal D si-a consolidat pozitia a treia intre cele mai vizionate posturi din Romania, acesta avand un rating de 1,4% si o cota de piata de 7% pe publicul comercial (oameni intre 18 si 49 de ani din mediul urban), la nivelul intregii zile, potrivit datelor Kantar Media, oferite de Kanal D.

2014, primul an de profit?

Claudia Ion adauga ca anul acesta conducerea Kanal D Romania, un business pentru care lucreaza in jur de 250 de oameni, si-a impus o crestere de circa 30% a veniturilor, ceea ce ar putea duce postul de televiziune pentru prima data pe profit de la lansarea pe piata locala in 2007.

In 2012, Kanal D a avut venituri de 12,2 milioane de euro si pierderi nete de 8,2 milioane de euro, conform Ministerului de Finante.

“Anul trecut am incercat sa scadem cat am putut de mult zona de FMCG, ca sa putem sa crestem celelalte segmente de clienti. Nu a fost o scadere dramatica, dar de la un an la altul a fost o diminuare. Am facut asta pentru ca jucatorii din FMCG au bugete foarte mari, dar ei pretind un pret mic. Este adevarat ca ei consuma constant in orice luna din an, dar cand vrei sa cresti preturile nu faci asta aplicand 10-15% de sus pana jos, ci o faci si din mixul de clienti. Si, daca atragi mai mult clienti medii si mici, te ajuti si la preturi, dar si pe zona vizuala, pentru ca ai mai multe reclame diversificate”, afirma managerul.

80 de clienti noi in 2013, mai putini din FMCG

Kanal D a primit publicitate de la in jur de 350 de companii anul trecut, dintre care aproximativ 80 au fost investitori noi fata de 2012.

In Romania, brandurile de baza, mai exact cele din domenii precum cel alimentar, al bauturilor, cosmeticelor, telecomunicatiilor si produse pentru casa si curatenie, inseamna circa 78% din banii investiti pentru promovare pe televiziune. In schimb, in pietele dezvoltate, brandurile de baza aduc doar 32% din bugetele de media.

“Pe de alta parte, brandurile premium (zona financiara, auto-moto, timp liber si divertisment, calatorii si business to business) inseamna 22% din veniturile pietei de publicitate pe TV in Romania, in timp ce in in tarile dezvoltate procentul e de 63”, spune directoare de vanzari a Kanal D.

Ea estimeaza ca in 2014 piata de publicitate pe televiziune va creste cu circa 5% fata de veniturile de circa 177 milioane de de anul trecut.

“Normal ar fi ca avansul sa vina din marirea de bugete, dar ar putea fi generat si de o usoare crestere de preturi. Pentru ca tu ca televiziune poti sa ceri tarife mai mari, dar asta nu inseamna ca piata va creste. Unii vor majora bugetele anul acesta, unii, nu, dar, per total, ne asteptam sa fie un an mai bun. Pentru noi, cel mai greu an a fost 2010 pentru ca in 2009 am terminat destul de rau in audiente si a fost destul de dificil sa convingem piata. Exista in general o diferenta de un an intre ceea ce faci si momentul in care vezi primele rezultate. Si chiar le spuneam ca vom fi mai buni, agentiile isi permiteau sa nu ne creada si a trebuit sa le demonstram in 2010 ca ceea ce am promis s-a intamplat. Iar dupa aceea a mai durat un an sa vedem rezultatele”.

Sursa foto: Kanal D

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri