Tranzactia prin care Discovery preia controlul in grupul Eurosport (care include Eurosport International si Eurosport France) ridica valoarea acestei retele internationale de media sportiva la aproximativ 1,2 miliarde de dolari (902 milioane de euro), dupa scaderea sumei de 115 milioane de dolari (85 milioane de euro) pentru Eurosport France, o suma usor mai ridicata decat cea estimata in decembrie 2012. Atunci, Discovery a anuntat preluarea a 20% din actiunile grupului Eurosport, pentru aproximativ 222 de milioane de dolari (170 de milioane de euro).

La momentul respectiv, Discovery a anuntat ca are posibilitatea sa isi creasca participatia in grupul Eurosport pana la sfarsitul anului 2014, insa compania a decis sa isi exercite aceasta optiune mai devreme. Noua intelegere ridica costul actiunilor Discovery in Eurosport la aproximativ 345 de milioane de dolari, mai scrie hollywoodreporter.com.

Conform noii intelegeri, compania media franceza TF1 isi va mentine participatia de 80% in Eurosport France, cel putin pana la data de 1 ianuarie 2015.

Este de asteptat ca tranzactia sa se finalizeze in urmatoarele luni. De asemenea, TF1 isi va putea exercita o alta optiune, respectiv de a negocia vanzarea restului de 49% din actiunile sale in grupul Eurosport tot cu Discovery. Acest fapt ar putea conduce la un control total al Discovery asupra Eurosport.

Prin preluarea controlului in grupul Eurosport, Discovery Communications isi intareste pozitia in Europa. Discovery Channel este cea mai larg distribuita televiziune de pe acest continent. "Eurosport este una dintre cele mai puternice si mai dinamice platforme din lume, dedicata sportului", a declarat, marti, David Zaslav, CEO al Discovery Communications.

Citeste si:

El a mai spus ca preluarea controlului in grupul Eurosport este in conformitate cu strategia companiei Discovery de a creste in mod organic, prin intermediul unor achizitii si parteneriate targetate.

La randul sau, Nonce Paolini, presedinte si CEO al TF1, a spus ca incheierea acestei tranzactii va contribui la cresterea valorii Eurosport si la extinderea viitoare a grupului, avand in vedere investitiile consistente pe care Discovery le face in continut de calitate si in dezvoltarea brandurilor sale la nivel international.

Grupul Eurosport, cea mai importanta platforma multimedia de sport din Europa, s-a lansat in 1989. In prezent, Eurosport ajunge in 133 de milioane de case din 54 de tari. In limba romana, televiziunea Eurosport s-a lansat in 1997. In ianuarie 2005, s-a lansat Eurosport 2, iar in mai 2008 s-a lansat Eurosport in High Definition.

Discovery Communications este una dintre cele mai importante companii din lume in domeniul programelor documentare, avand peste 2,5 miliarde de abonati in peste 220 tari si teritorii. In Romania, Discovery Networks distribuie in prezent mai multe televiziuni, intre care Discovery Channel, TLC, Animal Planet si Animal Planet HD.

Sursa foto: captura eurosport.com