Valoarea actiunilor companiei a crescut cu 16,86%, la 390 de dolari.

Grupul american a precizat, intr-un comunicat, ca a incheiat anul 2013 cu 44 de milioane de abonati si se asteapta ca numarul acestora sa creasca la 48 de milioane (+9%) pana la sfarsitul lunii martie.

Doar in Statele Unite ale Americii, Netflix a castigat 2,33 de milioane de noi abonati in cel de-al patrulea trimestru al anului 2013, cu 14% mai mult decat in anul anterior, inregistrand 35,67 de milioane de abonati (mai mult de un american din zece).

Compania pune aceasta crestere puternica pe seama dezvoltarii in general a sectorului video online, observand astfel si succesul concurentilor. "Hulu a avut trei directori executivi in 2013 si, in ciuda acestui fapt, abonatii platitori au inregistrat un salt impresionant de 65%.

YouTube, Amazon Instant Video, iTunes video si BBC iPlayer au crescut, de asemenea, foarte repede", se arata in comunicat.

Citeste si:

Pe plan international, grupul a inregistrat 1,74 de milioane de noi abonati la sfarsitul celui de-al patrulea trimestru, ajungand la 10,93 de milioane de membri, o crestere usor mai mica decat anul anterior, cand serviciul s-a lansat in patru tari din nordul Europei, considerate "relativ mici".

"Noi prevedem noi cresteri in acest an, cu o extindere importanta in Europa", a transmis Netflix, care vede "posibilitati extinse la nivel international".

In termeni financiari, grupul a inregistrat un profit net de 48 de milioane de dolari in al patrulea trimestru.

Pe partea de produse, Netflix intentioneaza sa "profite de aceasta dinamica fantastica cu noi sezoane din «House of Cards»", serialul de succes despre un cuplu ambitios care doreste sa castige puterea politica la Washington, care a fost recompensat cu numeroase premii, dar si serialele "Orange is the New Black" si "Lilyhammer".

De asemenea, va fi lansat "Daredevil", prima serie in urma colaborarii cu Marvel, o filiala Disney specializata in supereroi, si vor fi difuzate in exclusivitate "noile episoade din «Better Call Saul»".