Contrar unor estimari anterioare, gala Super Bowl 2014 a depasit cu 200.000 de telespectatori precedentul record in domeniu, reprezentat de audienta show-ului din 2012.
Datele finale referitoare la audienta galei Super Bowl 2014 - care, potrivit unor estimari anterioare ar fi ocupat doar locul al cincilea in topul celor mai urmarite programe din istoria televiziunii americane - atesta insa noul record. Aproximativ 111,5 milioane de telespectatori au deschis televizoarele pentru a urmari finala campionatului de fotbal american, disputata intre echipele Seattle Seahawks si Denver Broncos.
In 2013, gala Super Bowl a avut o audienta de 108,4 milioane de telespectatori. Audienta acelei partide, disputata intre Baltimore Ravens si San Francisco 49ers, desi foarte echilibrata, a avut de suferit din cauza unei pene de electricitate, care a intrerupt meciul timp de 30 de minute.
Finala din 2014, care obtinut rezultate comparabile cu gala de anul trecut, cu 46,4 puncte de rating si 69% cota de piata, a inregistrat cea mai mare audienta catre sfarsitul primei reprize. Intre orele 19.30 si 20.00, gala Super Bowl 2014 a obtinut 46,9 puncte de rating si o cota de piata de 71%.
Advertiserii, care au vandut calupurile de publicitate de 30 de secunde cu pretul record de 4 milioane de dolari, au avut cel mai mult de profitat in acele ultime minute de dinainte de pauza meciului - cand Seattle Seahawks conducea deja cu scorul de 22 la 0. Acest fapt reprezinta o veste foarte buna pentru companiile Volkswagen, Wonderful Pistachios, H&M, Subway, Toyota, Sonos, Coca-Cola, CarMax si M&Ms, intrucat toate au platit sume importante pentru ca reclamele lor sa fie difuzate la sfarsitul celui de-al doilea sfert al meciului.
Acel calup publicitar a inclus si trailerurile filmelor "Transformers: Age of Extinction", produs de Paramount Pictures, si "The Amazing Spider-Man 2", produs de Columbia Pictures.
In ceea ce priveste pauza finalei, cantaretul Bruno Mars si trupa Red Hot Chili Peppers au stabilit si ei un nou record, fiind urmariti de 115,3 milioane de telespectatori, depasind rezultatul inregistrat de Beyonce (110,8 milioane telespectatori in 2013) si precedentul record stabilit de Madonna (114 milioane telespectatori in 2012).
Audientele pentru serialele difuzate dupa gala Super Bowl s-au mentinut la un nivel constant fata de rezultatele din 2013. Episoadele din comediile "New Girl" si "Brooklyn Nine-Nine", difuzate de postul Fox, au obtinut o audienta medie de 20,8 milioane de telespectatori - mai mica doar cu 60.000 de telespectatori fata de audienta obtinuta de episodul din serialul "Elementary" in 2013.
Rezultatele finale pentru segmentul de public cu varste cuprinse in intervalul 18-49 ani, cel mai apreciat de advertiseri, care urmeaza sa fie anuntate, vor propulsa cel mai probabil postul Fox in fruntea topului "Big Four" (alcatuit din cele patru posturi majore de televiziune din Statele Unite) pentru sezonul 2013-2014.