Daniel Enescu este speaker in cadrul ecomTEAM, cel mai important eveniment regional de e-commerce si marketing digital.

Afla mai multe detalii pe site-ul: www.ecomteam.ro.

Grupul Daedalus, format din companiile Daedalus Millward Brown, Daedalus New Media Research si Visionwise, a avut anul trecut o cifra de afaceri de aproximativ 4 milioane de euro. Cel mai mare aport l-a avut compania de cercetare Daedalus Millward Brown, care a generat venituri de 3,5 milioane de euro, la aproximativ acelasi nivel cu cel din 2012.

De asemenea, grupul are in prezent 120 de angajati in birouri si in jur de 450 de angajati operatori de interviu in toata tara.

“Per total am avut un an onorabil, intr-o piata macinata de razboiul preturilor, in care cu totii am muncit mai mult pentru aceeasi bani sau uneori chiar pentru mai putini bani. Vestea buna este ca anul 2014 a inceput in forta. Anul acesta am avut cel mai bun inceput de an din ultimii 5 ani. In luna ianuarie am depasit cifra de afaceri prognozata pentru prima luna a anului cu 9% , iar la sfarsitul lunii ianuarie acopeream deja in contracte peste 80% din cifra de afaceri prognozata pentru primul trimestru”, explica Enescu.

Grupul are in jur de 50 de clienti, iar recent tot mai multi dintre acestia se concentreaza pe proiecte de cercetare strategice, pentru a gasi solutii cu valoare adaugata pentru consumatorii lor.

“Interesul cel mai mare in aria cercetarilor de marketing a fost captat de doua directii majore: satisfactia clientilor si imbunatatirea comunicarii, in special pretestarea de reclame. Doar in luna inauarie am testat peste 10 reclame, din care unele au aparut la televizor deja, iar altele urmeaza sa apara la televizor in perioada imediat urmatoare. In ceea ce priveste studiile de satisfactie a consumatorilor, ele devin un reper in obiectivele strategice ale companiilor. In cele mai multe cazuri indicatorii de satisfactie a consumatorilor sunt introdusi in bonificarea angajatilor”, mai spune seful grupului Daedalus.

Piata locala de cercetare de marketing a fost anul trecut in jurul a 40 de milioane de euro, iar anul acesta va creste si datorita studiilor electorale, acestea aducand domeniului un avans de 2-3% in anii in care sunt alegeri.

Citeste si:

Managerul adauga ca in ultimii ani au fost trei tendinte care au marcat piata locala de cercetarii de marketing.

„Prima este aceea de crestere a studiilor cu valoare adaugata, a studiilor strategice, non standard, in care modelarea fenomenelor de marketing si capacitatea de a oferi consultanta din partea agentiei de cercetare sunt critice. A doua este o intoarcere la baza, si anume punerea unui accent sporit pe acuratetea datelor culese. Calitatea studiilor de piata este tot mai mult legata de performanta companiilor. Ganditi-va ce-ar insemna sa bonifici angajatii pe niste rezultate despre care nu ai fi sigur ca sunt ireprosabile din punctul de vedere al acuratetii! Sau cum e sa iei decizia de a lansa o campanie de publicitate de ordinul sutelor de mii de euro fara a anticipa cu precizie impactul acestei investitii asupra afacerii. A treia tendinta este aceea de crestere a studiilor online ca pondere in totalul studiilor realizate”, spune managerul.

El estimeaza ca pentru mai mult de doua treimi din proiectele de cercetare de piata din prezent, metodologia de culegere online poate fi o solutie comparabila sau mai buna decat cea offline.

Pretul pentru realizarea unui studiu de piata variaza de la cateva sute la cateva zeci de mii de euro.

“La o extrema sunt intrebarile pe Omnibus (n.red. studiu cantitativ realizat pe baza unui chestionar alcatuit din intrebari ale mai multor clienti), unde fiecare intrebare costa in jur de 200-400 euro, iar la cealalta extrema sunt cele de tip tracking (studii de culegere continue) care pe un an pot chiar depasi 100.000 de euro. Pretul difera in functie de metodologia culegerii datelor, marimea esantionului, incidenta populatiei tinta in randul populatiei totale, lungimea chestionarului”, a mai spus Enescu.

Printre cei mai mari jucatori pe piata locala de cercetare de marketing se numara GfK, Daedalus Group, Ipsos Interactive Services, Nielsen, Cegedim sau Mercury Research.