Compania lucreaza cu clienti precum EY, Raiffeisen Bank, Dell, Nokia, Teva, Western Union, Benkiser, Reprezentanta Delegatiei Comisiei Europene, Michelin, Rometelecom, Austral. Anul trecut, agentia a castigat clienti precum Domo, Luxoft, USGovora, Verida Credit si Romgaz.

A devenit o regula ca evolutiile sa fie greu predictibile

“In ultimii cinci ani a devenit o regula ca evolutiile sa fie greu predictibile si, atunci, paradoxal, poti spune ca anul a fost asa cum ne-am asteptat. Anul trecut ne-am atins obiectivele stabilite pentru clienti, suntem in acord cu ceea ce am estimat, dar efortul a fost mult mai mare. Impredictibilitatea a fost tendinta care ne-a ridicat probleme: planurile sunt numeroase, dar nu stii daca ele se vor si concretiza, daca vor mai avea aceeasi dimensiune, daca vor mai implica aceleasi mecanisme. Proiectarea devine dificila: de la prognoza pentru cash flow pana la organigrama necesara executiei proiectelor, lucrezi cu necunoscute”, explica Rosu.

Agentia are 28 de angajati si momentan nu are in plan sa recruteze oameni.

Pentru anul acesta, managerul si-a propus acelasi nivel de venituri ca cel din 2013 ori, in varianta optimista, o crestere de 5%.

“Stim ca ne vom lupta ca acest lucru sa se intample, datorita impredictibilitatii de care vorbeam. E foarte imprecisa estimarea cand nu stii exact cat din proiectele pe care le ai in plan se vor executa si daca dimensiunea lor ramane aceeasi”, afirma Crenguta Rosu.

In acest an compania va miza pe serviciile de comunicare strategica, integrata.

“Multi dintre clienti, fie ca este vorba de companii fie ca este vorba de branduri, trec prin faza <<schimbarea rotilor in timpul mersului>>, pentru ca isi adapteaza modelele de business la transformarile si dinamica pietelor proprii. Ca atare, comunicarea va fi o componenta constanta in explicarea evolutiilor atat pentru angajati, cat si pentru parteneri si public. Speram ca va reveni apetitul pentru constructie solida in defavoarea one-shot-urilor si a proiectelor pe scurta durata. Desi a functionat abordarea <<hit and run>> si a fost destul de des abordata, raportul autentic se stabileste in timp”, mai spune sefa DC Communication.

Tendintele care vor caracteriza piata locala de PR in 2014:

Orientarea catre eficienta, prin legatura directa intre planurile de afaceri si comunicarea acestora catre diversi parteneri de dialog

Citeste si:

Integrarea conversatiei pe diferite canale ca mod de a fi, nu ca exceptie.

Cautarea solutiilor pentru a mentine calitatea de “solist” a companiilor, intr-un concert cu o orchestra din ce in ce mai mare.

Maturizarea transformarilor din fiecare industrie vor duce la necesitatea reasezarii dialogului si deci, la cresterea apetitului pentru informare, documentare, conversatie.

Abordarea strategica alaturi de recunoastrea rolului comunicarii in atingerea obiectivelor de business. Transformarea de la goana dupa vizibilitate in sine, la vizibilitate cu sens, aliniata actiunilor companiilor.

Investitiile in analiza, monitorizare si raspuns- in conditiile cresterii volumului de date.