Gfk a avut anul trecut cifra de afaceri de 19,2 milioane de euro, mai mare cu 53% fata de 2012, cresterea datorandu-se mai ales proiectelor internationale.

Compania a lucrat cu peste 150 de clieni anul trecut atat pentru proiecte in derulare mai mult timp si pentru unele punctuale, locale sau regionale.

Printre clientii Gfk se numara companii cu care lucreaza de la lansarea pe piata locala, in 1992, dar si clienti noi din domenii mai putin familiarizate cu studiile de marketing precum agricultura sau industria.

Companiile din farma, energie, agricultura- tot mai interesate de studii de piata

“Clientii sau proiectele castigate in ultimul an sunt deopotriva din industriile care in mod traditional sunt mai deschise catre cercetare de piata, asa cum sunt FMCG-ul sau telecomul, dar si din piete din ce in ce mai dinamice si mai active, precum farma, energie, agricultura, industrial sau retail. In plus, 2014 continua cu un interes mare pentru zona online si pentru ceea ce fac consumatorii acolo – cum se uita la achizitiile online, relatia cu site-urile producatorilor si retailerilor, ce si cat ii influenteaza din mediul online, care le sunt temerile in relatie cu el sau ce ii poate apropia si mai mult de acest mediu”, explica Dumitrescu.

Compania are 240 de angajati in Bucuresti si in centrul din Iasi.

„Ma astept ca si anul acesta sa avem o crestere de doua cifre. Estimez cresteri din piata locala, dar, ca si in 2013, o crestere semnificativ mai mare din proiectele de cercetare globale”, afirma seful Gfk Romania.

Dumitrescu adauga ca anul acesta a inceput cu mai mult interes din partea clientilor si cu mai multa incredere decat anul trecut.

Citeste si:

“Sigur ca ne aflam inca sub semnul prudentei, dar inceputul de an este perioada in care se achizitioneaza studiile continue. Este un moment bun pentru acestea deoarece permit clientilor nostri sa se uite la intregul an. Personal, in 2014, pe langa cresterea numarului de studii pe digital, am asteptari mari de la cercetarile noastre de panel de consumatori. Datele obtinute sunt extrem de dorite de acestia pentru ca prezinta tabloul real al consumului, surprind tendinte si evolutii in retail si ne ajuta sa anticipam impactul pe care acestea il vor avea in viitor”, spune Andi Dumitrescu.

Clientii dramuiesc bugetele

Insa chiar daca anul a inceput bine, iar clientii sunt interesati se investeasca in studii, exista inca se o presiune pe bugetele de marketing.

“Clientii le dramuiesc tot mai bine, vor tot mai mult intr-un singur studiu si se orienteaza diferit catre agentiile de research, in functie de complexitatea proiectelor si <<greutatea>> investitiei”, explica seful Gfk.

In general, companiile cu care lucreaza Gfk aloca intre 1.000 si 2.000 euro pentru cateva intrebari intr-un studiu tip Omnibus (studii in care unul sau mai multi clienti pot adresa intrebari) pana la zeci de mii de euro,in cazul cercetarilor continue (monitorizari periodice), al caror pret variaza in functie de numarul de marci si perioada analizate sau complexitatea analizelor.

Piata locala de cercetare se situeaza in jurul valorii de 45 de milioane de euro, iar printre cei mai mari jucatori se numara GfK, Daedalus Group, Ipsos Interactive Services, Nielsen, Cegedim sau Mercury Research.

“2014 va aduce o usoara crestere din zona de studii comerciale si o mai importanta crestere in cea de studii politice. Cu multi ani in urma, am luat decizia sa nu lucram studii politice. Suntem in continuare consecventi cu aceasta decizie, prin urmare businessul nostru nu va fi influentat anul acesta de cresterea cererii din aceasta zona. Ma astept insa sa fie mai multi bani in piata din partea institutiilor publice sau a partidelor politice in perioada urmatoare, iar institutelor de sondare a opiniei publice care deruleaza proiecte in acest domeniu sa le mearga bine. De asemenea, este de asteptat sa fie lansate mai multe licitatii din fonduri publice locale sau europene”, afirma Andy Dumitrescu.