V+O Communications este o agentie de relatii publice lansata in 2006 si care este condusa din 2008 de catre Loredana Visa. Compania face parte din V+O Communication, un grup lansat in 2000 odata cu infiintarea agentiei de relatii publice V+O Grecia. In prezent, acesta are filiale in sase tari: Grecia, Serbia, Romania, Bulgaria, Cipru si Albania. Agentia din Romania a fost infiintata la inceputul lui 2006, fiind a treia lansata dupa cele din Grecia si Bulgaria.

Povestea primului manager pentru relatii cu presa al Connex: A disparut nebunia din primii ani de PR

Povestea primului manager pentru relatii cu presa al Connex: A...

Pe de alta parte, Bakers Digital Communication este o agentie de marketing digital care a fost lansata la finalul lui 2011 si care este condusa de Costin Cocioaba.

Grupul de consultanta in comunicare lucreaza cu clienti din domenii precum IT&C, FMCG, financiar, industrie, agricultura, resurse umane, cosmetice-sanatate, publishing. Printre acestia se numara Cosmote Romania, Romtelecom, Germanos, KanalD, Wizrom Software, Tagor, Euroins, Studio Moderna sau Marks&Spencer.

Vor sa isi consolideze departamentul de PR cu oameni experimentati

„Anul trecut a fost unul de recalibrare, in care ne-am concentrat foarte mult pe cresterea competentelor in partea de creatie si marketing. Din acest punct de vedere, 2013 a fost un an total diferit fata de 2012, asa cum 2014 se anunta a fi la fel de diferit fata de anul trecut. Pentru anul acesta tintim noi segmente de business si noi nise. Ne dorim o intarire a departamentului de PR, cu consultanti strategici, cu experienta relevanta”, explica Visa.

Pentru grupul V+O lucreaza peste 30 de specialisti in comunicare, online, creatie, evenimente, marketing.

Citeste si:

In ceea ce priveste tendintele de pe piata locala de comunicare, Visa afirma ca se simte tot mai mult nevoia de comunicare interna.

„Companiile incep sa identifice probleme de motivare a angajatilor si comunincare cu acestia, sau se confrunta cu dificultati in a recruta. De asemenea, companiile inteligente incep sa combata galagia informationala concentrandu-si eforturile pe producerea si furnizarea de continut de calitate. Procedand astfel, vor castiga increderea cititorilor, atentia si loialitatea acestora, atat de necesare in procesul de formare a unei comunitati puternice. Este de asteptat ca, fiind o activitate consumatoare de timp si de resurse, unele companii sa incerce s-o directioneze catre un proces automat, mai eficient. Vor avea, desigur, costuri mult mai mici, dar ar trebui sa stie ca, facand asta mult prea devreme, vor esua in misiunea lor de a produce continut variat, integrat si suficient”, spune managerul grupului V+O.

Incertitudinea din mediul fiscal ne afecteaza

Ea adauga ca evolutia pietei de relatii publice, un domeniu estimat la circa 30-35 de milioane de euro, depinde de solutiile oferite de agentii la problemele mediului de afaceri, de determinarea companiilor de a comunica, dar, mai ales, de macroeconomice.

„Asteptarea <<unor vremuri mai bune>> nu ne duce nicaieri, vremurile acelea mai bune ni le facem noi, nu ni le da nimeni. Piata de servicii de consultanta in comunicare, fiind ancorata de economia reala, depinde de factori concreti precum: regimul fiscal, introducerea de noi accize pentru combustibili, renuntarea, sau nu, la sistemul cotei unice de impozitare etc. Toata incertitudinea ce planeaza asupra mediului legislativ din zona fiscal financiara ne afecteaza si pe noi, caci, un investitor care nu poate face prognoze, nu aloca bugete”, afirma Visa.

Printre principalii competitori ai grupului V+O Communication Romania sunt agentiile McCann PR, Porter Novelli Public Relations (fosta Nicola Porter Novelli), Graffiti Public Relations, GMP PR (pe segmentul de relatii publice) si companii precum Infinit Solutions, iLeo, MRM Romania, Webstyler sau Senior HyperActive (pe zona de marketing digital).