Neintelegerile aparute in timpul negocierilor au provocat intarzieri, generand incertitudine pentru actionari, angajati si clienti, potrivit unui comunicat publicat de cele doua companii.

Consiliile directoare ale Omnicom si Publicis au votat in unanimitate sa se retraga din acordul de fuziune, fara necesitatea platii vreunui comision de anulare a contractului.

"Decizia de a renunta la fuziune nu a fost nici placuta, nici usoara, dar a fost una necesara. Tergiversarea negocierilor ar fi distras atentia managementului de la principala datorie, aceea de a servi cat mai bine clientii", a declarat intr-un comunicat Maurice Levy, presedinte si CEO al Publicis, scrie Mediafax.

Tranzactia ar fi urmat sa fie perfectata integral in actiuni si structurata ca fuziune intre egali, creand o companie cu venituri anuale de 23 miliarde de dolari si resursele financiare necesare pentru investitii in noi tehnologii de advertising.

Noua companie ar fi urmat sa fie detinuta in proportii egale de actionarii celor doua grupuri si condusa de cei doi directori generali, potrivit anuntului de fuziune facut in luna iulie a anului trecut.

Omnicom si Publicis nu au reusit sa ajunga la un consens asupra persoanelor care urmau sa ocupe roluri cheie in management si asupra structurii verticale a noului grup, potrivit unei surse apropiate discutiilor.

Citeste si:

In luna aprilie, directorul general al Omnicom, John Wren, declara ca tranzactia "se misca mai greu decat se anticipa", din cauza avizelor necesare din partea autoritatilor de reglementare si a sistemului fiscal din Europa.

"Principala cauza a fost aproape sigur legata de sistemul managerial si de organizare, nu de taxe sau probleme de concurenta. Toata afacerea a fost fascinanta, mai putin pentru actionari, care probabil au facut presiuni pentru un acord mai transparent", comenteaza un analist american, citat de Bloomberg.

De altfel, analistii au indemnat la prudenta inca de la anuntarea tranzactiei, din moment ce principalul obiectiv a fost consolidarea resurselor financiare pentru dezvoltarea afcerilor, si nu reducerea cheltuielilor.

Veniturile din publicitate pe piata SUA vor creste in acest an cu 6%, la 168 miliarde de dolari, potrivit estimarilor Magna Global. Veniturile din advertising digital, care au crescut anul trecut cu 17%, vor depasi pana in 2018 publicitatea TV, anticipeaza compania. La nivel global, industria publicitatii va creste in 2014 cu 6,5%, la 521,6 miliarde de dolari, estimeaza Magna.

Grupul francez Publicis este a treia mare companie de publicitate la nivel global si controleaza Saatchi & Saatchi si Leo Burnett.

Omnicom, cu sediul la New York, ocupa locul al doilea la nivel mondial si prima pozitie in SUA, controland, printre altele, agentiile BBDO si TBWA.