Pentru 2014 Nicola estimeaza ca cifra de afaceri a grupului va creste cu 15% comparativ cu anul trecut, insa managerul nu a precizat care au fost veniturile The Group in 2013. In urma cu doi ani, cele 17 agentii ale grupului au avut venituri de circa 118 milioane de euro si un profit net de aproximativ 5 milioane de euro.

Scadere semnificativa in 2013 din cauza ordonantei pentru televiziune

“Cifra de afaceri a The Group a scazut semnificativ in 2013 ca urmare a aplicarii unei ordonante care interzice contractele de media pentru televiziune intre agentii de media si televiziuni. Avand in vedere ca aproximativ 70% din bugetele de comunicare ale clientilor sunt alocate activitatii de media si din aceste bugete aproximativ 60% constituie buget investit in comunicarea televizata, aritmetica simpla arata scaderi importante in cifra de afaceri a tuturor grupurilor de comunicare. S-a intamplat acelasi lucru si in ceea ce ne priveste, astfel incat valoarea absoluta a profitului s-a diminuat si ea, dar a crescut profitabilitatea, ca procent”, explica Nicola.

Managerul mai spune ca faptul ca 2013 a fost un an de “trista referinta pentru impactul pe care il pot avea decizii guvernamentale neinspirate asupra unor industrii” a facut ca managementul grupului sa identifice noi oportunitati de dezvoltare care, sub aspect procentual, sunt mult mai profitabile atat pentru clienti cat si pentru agentii. Printre acestea se numara zona de digital si cea de continut.

The Group, un holding lansat in 2005 de catre Mihaela Nicola, Zoltan Szigeti si Bogdan Nicola, gestioneaza peste 200 branduri, oferind, in general, unui client cel putin doua servicii de comunicare (media, creatie publicitara, comunicare digitala sau relatii publice). In jur de 80% din clientii The Group sunt printre cei mai mari 300 investitori in comunicare, iar trei dintre ei se regasesc intre primii zece investitori in comunicare la nivel local.

Mihaela Nicola afirma ca primul trimestru a fost foarte activ si bun, inceputul anului fiind unul febril, indraznet si efervescent atat ca urmare a cresterii consumului in 2013 (cu 0,5%, potrivit INS) cat si datorita curajului clientilor.

Nicola: 2014 a inceput foarte bine. Recrutari la digital, cercetare si creatie

“In primele luni am castigat cateva licitatii importante, ne-am adaugat branduri importante in portofoliu si am lansat cateva proiecte, aplicatii si proiecte ingenioase. 2014 a inceput foarte bine si arata crescator si frumos pentru The Group”.

Sefa grupului de comunicare nu a precizat nici numele si nici domeniile din care provin clientii care au intrat in portofoliul The Group, insa a afirmat ca holdingul este mereu in pitch-uri.

The Group are in prezent 190 de angajati, mai mult de jumatate dintre ei lucrand de peste cinci ani in cadrul grupului. Grupul face recrutari in echipele de digital, cercetare si creatie.

In ultimii doi ani The Group a trecut prin schimbari importante, intre acestea numarandu-se intrarea in actionariatul OMD si PHD, agentii de media care fac parte din OmnicomMediaGroup si afilierea agentiei de creatie Brandstalk la reteaua DDB Worldwide, apartinand tot grupului Omnicom. Astfel, agentia a devenit DDB Romania.

Citeste si:

“Din perspectiva anvergurii de business The Group s-a consolidat spectaculos in ultimii trei ani. Am preluat companii, ne-am extins astfel cota de piata, am si vandut companii, am lansat agentii noi sub umbrela internationala, ne-am consolidat parteneriatele internationale cu agentii apartinand grupului Omnicom, iar rezultatul este o pozitie consolidata de lider de piata in industria comunicarii”, explica Nicola.

Exista acea companie care are profit

In prezent grupul este format din 10 agentii active (Media Investment, House of Media, Porter Novelli Romania, DDB Romania, Tribal Worldwide, My Media, BT Production, FieldStar, Your Promo) si Fundatia The Group. Anterior, grupul se promova ca fiind format din 17 companii.

“Companiile ca SRL exista in continuare, dar pentru noi exista acea companie care are profit. Doar agentia de BTL am vandut-o. De exemplu, compania de cercetare exista, dar ea mai deserveste doar agentiile din interior, isi acopera costurile, dar nu genereaza profit, nu are clienti din afara grupului. Se pot vedea rezultatele in continuare la Ministerul de Finante, aceste companii contribuie la cifra de afaceri a grupului, nu le-am inchis, dar nu le mai promovam. Dar, da, din cauza crizei ne-am si restrans activitatea”, spune CEO-ul The Group.

Au in plan tranzactii

Ea a adaugat ca managamentul este continuu in cautare de companii cu care sa incheie o tranzactie.

“Avem si pentru anul acesta in plan, desigur, cateva tranzactii. Dar, conform filosofiei noastre nu anuntam niciodata intentii, ci doar impartasim, la timpul trecut, odata ce acestea s-au intamplat. Ne uitam atent dupa agentii de digital, de creare de continut, ne intereseaza zonele in care creste si piata”.

Cea mai mare parte a businessului The Group este reprezentat de agentiile de media, acestea insemnand peste 70% din afacerile holdingului.

“Bugetele clientilor sunt astfel structurate incat cea mai semnificativa parte a bugetului 70-80% este alocata investitiei in media. Restul bugetului este alocat campaniilor de relatii publice si creatie. Cifra de afaceri globala The Group, precum a tuturor grupurilor de comunicare din lume, reflecta aceasta segmentare. Ordinea celorlalte specializari, din perspectiva cifrei de afaceri si profitabilitatii, difera de la an la an. Insa, as mentiona potentialul de crestere pe care il are zona de digital in general si faptul ca ne asteptam la o crestere a ponderii veniturilor generate de serviciile de comunicare digitala pe care le oferim clientilor nostri”.

Printre cei mai mari jucatori de pe piata locala a comunicarii se numara The Group, Leo Burnett Romania, McCann WorldGroup Romania, Lowe Romania sau Centrade Saatchi&Saatchi.