Suma include investitiile in retele sociale si Google. Exceptand acestea, piata de online advertising din Romania s-a ridicat in 2013 la circa 22 de milioane de euro. Adaungand investitiile companiilor in Google si retele sociale, mai ales Facebook, piata s-a ridicat la o suma de 46,2 milioane de euro.

Conform Media Fact Book, circa 53% dintre gospodarii sunt conectate la Internet. Video advertising-ul a castigat mult teren, mai ales de la lansarea locala a YouTube; Facebook ramane cea mai importanta retea sociala, cu peste 7 milioane de utilizatori in Romania.

Google: Lansarea YouTube.ro va aduce cresterea pietei de publicitate

Google: Lansarea YouTube.ro va aduce cresterea pietei de publicitate

"Avand in vedere cresterea apetitului consumatorilor pentru continut vizual, estimam ca online video advertising-ul va creste consistent in 2014". In paralel insa, display advertising-ul va scadea, 2013 marcand primul an in care acest tip de publicitate a scazut sub ponderea de 50% din totalul bugetelor, reteaua Google detinand 41% din total - tot sprijinita de YouTube. Display-ul s-a situat in 2013 la 48% din piata.

"Romania inca duce lipsa de canale video on demand, oferta fiind foarte limitata. Lipsesc giganti precum Hulu, Netflix sau Google Play Movies, desi cererea locala pentru astfel de servicii este, in mod clar, in crestere, si retelele actuale pot sustine aceste canale".