Concluziile infograficului surprind obiceiurile de consum media la nivelul populatiei generale, urbane si "al generatiei Y" (ai carei membri sunt numiti si "millennials"). Punctul central in jurul caruia este construita informatia este activitatea de multi-screening (folosirea mai multor ecrane) si modul in care se regaseste aceasta activitate in consumul de media de zi cu zi.

"Multi-screening-ul este o experienta care imbunatateste sau dezvolta continutul primit pe ecranul principal. Pentru romani, mobilul sau calculatorul sunt instrumentele folosite pentru a completa informatia primita de la TV. De aceea, cele mai frecvente combinatii de multi-screening in Romania sunt TV si mobil, calculator si mobil sau calculator si TV", se spune in comunicat.

Potrivit infograficului, 56% dintre romanii din mediul urban spun ca nu se pot imagina fara televizor in casa. Pe de alta parte, 59% dintre romanii din mediul urban il lasa pornit fara sa ii acorde atentie. Centrul lor de interes este internetul, locul unde 58% dintre acestia cauta mereu informatii, iar, cand o fac, majoritatea foloseste calculatorul sau telefonul.

De asemenea, conform aceluiasi studiu, 28% dintre romani detin un smartphone pe care il folosesc zilnic pentru a cauta (acasa sau in timp ce se deplaseaza) informatii despre produse, restaurante, calatorii. Totodata, 8 din 10 utilizatori de smartphone folosesc mobilul in timp ce asculta muzica, se uita la TV, citesc reviste/ziare sau se uita la filme.

Dintre utilizatorii respondenti, 33% mai degraba ar renunta la televizor decat la telefon si 81% isi folosesc smartphone-urile in timp ce asculta muzica (51%), se uita la TV (31%), citesc ziare/reviste (29%) si se uita la filme (25%).

Citeste si:

"Millennials" sunt cei pentru care multi-screening-ul este un act natural. 5 din 10 "millennials" se conecteaza zilnic la internet de pe telefonul mobil si aproape toti de pe calculator. Fiecare dispozitiv are rolul sau: calculatoarele le ofera distractie si informatie, telefoanele mobile sunt folosite pentru distractie si pastrarea legaturii cu ceilalti, iar tabletele le folosesc pentru relaxare.

Pentru acestia, primul ecran este mobilul sau calculatorul, de unde se pot conecta la internet. Ei considera ca televizorul este "al doilea ecran", pe care 67% il folosesc ca sursa de informare sau sunet de fundal.
"Millennials" sunt adeptii multi-screening-ului pentru ca aceasta activitate le satisface curiozitati legate de continutul vizionat si ii ajuta sa creeze legaturi bazate pe pasiuni comune in cercul de prieteni. De asemenea, acesta este un instrument pentru culegerea de informatii noi care contribuie la dezvoltarea pasiunilor si obtinerea recunoasterii cerlorlalti.

Conform infograficului, 61% dintre cei care se uita la televizor sunt si conectati online. Totodata, 17% dintre cei care se uita la televizor navigheaza pe internet mai mult de trei ore pe zi, in timp ce 68% dintre acestia se uita la TV mai mult de trei ore pe zi. In februarie 2013, Starcom Media Vest Group a lansat seria "Human Graph Experience" cu intentia de a oferi informatii constante si relevante despre dinamica relatiei dintre consumatori si branduri si impactul pe care evolutia acesteia o are asupra comportamentului brand-urilor pe piata.

Agentia Starcom Media Vest Group face parte din reteaua de media SMG Worldwide si din grupul de comunicare Leo Burnett.