Batalia clasicilor Nike si Adidas se da anul acesta la Campionatul Mondial, unde cele doua branduri sunt reprezentate in semifinale de Brazilia (Nike) confruntandu-se cu Germania (Adidas), iar Argentina (Adidas) va da piept cu Olanda (Nike). Marea finala poate fi o oportunitate pentru ca una dintre companii sa ia avantaj in fata celeilalte si sa aiba doua echipe pe care le sponsorizeaza.

Eforturile celor doua companii de a exploata Cupa Mondiala au fost incercate de performanta scazuta a unui jucator care reprezinta Nike, Cristiano Ronaldo, dar si de scandalul starnit de un jucator sponsorizat de Adidas, Luis Suarez, care l-a muscat de umar pe Giorgio Chiellini. Totusi, Nike se afla in topul listei cu cei mai importanti 25 de sponsori ai Cupei Mondiale, precum Coca-Cola si Pepsi, in timp ce Adidas este pe locul 2, inregistrand o scadere de 1.1, cu un scor de 6.6 in aceasta perioada.

Lupta dintre cei doi giganti ai sportului ar putea sa lanseze reintoarcerea in publicitate la nivel global. Dorinta de cumparare a produselor Nike a scazut cu 3.6 puncte la 11,8% in 3 saptamani, o schimbare statistica importanta, conform BrandIndex, in timp ce scorul Adidas a scazut cu doar 0,8 puncte la 10,9%. Acest lucru pune mai multa presiune pe marketingul practicat de aceste companii care anticipeaza o imbunatatire dupa finala Cupei Mondiale, scopul final fiind ca aceste doua branduri sa creasca pe termen lung la nivel global. Continutul reactiv este cheia pentru a impulsiona reactiile fanilor si pentru a se asigura, fiecare companie, ca tricourile si incaltamintea jucatorilor sunt primele lucruri la care se gandesc fanii pana la finala si in timpul acesteia.

Titlul de "Brandul Cupei Mondiale", un obiectiv bine stabilit

Echipa castigatoare ii va aduce companiei trofeul Brandul Cupei Mondiale. Fiecare companie mai are trei echipe ramase in turneu, reprezentantii Adidas castigand cele mai multe meciuri de pana acum, cu toate ca aceasta sponsorieaza cu o echipa mai putin decat Nike. 16 victorii in comparatie cu cele 14 ale companiei Nike. Totusi, echipele care imbraca echipamente Nike au mai multe goluri marcate, conducand cu 62 la 54 (nesocotind golurile marcate din penalty).

Eforturile din mediul social ale companiei Nike realizate prin campania “Risca tot” a generat cresterii ale veniturilor cu 13% in ultimul trimestru. “Avand o crestere de 21% in business-ul nostru din fotbal din ultimul an ne da un sentiment placut vazand ca strategia de continut da roade in ceea ce priveste cresterea vanzarilor", a declar un purtator de cuvant.

Citeste si:

Adidas s-a grabit sa acapereze succesul Cupei Mondiale cand au declarat ca vor atinge targetul de 2 miliarde de euro in vanzari pentru produsele de sport in acest an, datorita cererii crescute din preajma Cupei Mondiale. Expertii sponsorizarilor spun ca fascinatia crescuta pentru sport poate fi un lucru cheie in dinamica brandului de la Cupa Mondiala, esential pentru a deschide o noua piata in Brazilia.

"O piata cheie pentru Adidas si Nike, Cupa Mondiala a generat un apetit fara precedent pentru fotbal, avand in vedere ca 16 milioane de americani s-au uitat la partida cu Belgia difuzata pe postul ESPN", a spus Rupert Pratt, directorul agentiei de marketing sportiv Generate.

Citeste si cum influenteaza Campionatul Mondial popularitatea fotbalistilor pe Facebook

Top: cum influenteaza Campionatul Mondial popularitatea fotbalistilor pe Facebook

Top: cum influenteaza Campionatul Mondial popularitatea...

Sursa foto: Shutterstock.com